Aikomus olisi tehdä velkojilleni vetoomus jolla saisin maksuerät pieniksi,mutta mistä löytäisin hyvän mallin vetoomukselle????

Avainsanat: vetoomus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.02.2009 - 20:20

Jos tarkoituksesi on sopia asiasta suoraan velkojiesi kanssa, tee vapaamuotoinen ehdotuksesi aikatauluineen kuinka pystyisit asian hoitamaan.

Mikäli edellistä ei hyväksytä, seuraava mahdollisuus on anoa yksityishenkilön velkajärjestelyä, linkistä vähän ohjeita siihen:

www.kuluttajavirasto.fi/Page...0eda9.aspx

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.02.2009 - 19:34

Vetoomus on vapaamuotoinen. Ei siihen taida olla mitään mallia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 19:53

miksi ...jos olet ottanut velkaa , niin odotatko että yhteiskunnan varoista maksetaan sinun velkasi..ja jos haluat pienentää velka erääsi, niin meneppä sinne mistä olet velkasi ottanut ja juttele siellä..kyllä keskustelemalla ja sopimalla saat asiasi luistamaan...mut muista että itse vastaat veloistasi...kun ne itse olet myös ottanutkin..!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 20:26

Velkasaneeraus on se laitimmainen vaihtoehto jos ei kerta kaikkiaan selviä esim. päälle kaatuneesta takauksesta.
Jos taas olet velkaa vaikka postimyyntifirmoille, uskoisin että aika moni on valmis joustamaan maksuaikataulussa, mieluummin he kuitenkin ottavat rahaa vaikka maksu hieman venyisikin kuin puhkikuluneen sohvan takaisin.
Mikäli koronkiskurit ovat kimpussasi lienee maastamuutto ja nimen vaihto ainoa pelastuksesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 20:44

Ota yhteyttä ja sovi maksujärjestelyistä.
Jos menee ulosottoon asti, sielläkin vielä voit sopia maksujärjestelyistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 21:04

Tämmösenä aikana kyllä kannattaa sopia/neuvotella velkojien/velkojan kanssa lyhentämisestä mitä pystyt maksamaan ja millä aikataululla. Kunnissa ja kaupungeissa on velkajaneuvojat joiden puoleen kannattaa kääntyä ja he osaavat kyllä neuvoa.
Kuka se hyvää lypsylehmää tappais...
Jos haluat tehdä vetoomuksen niin se voi olla vapaamuotoinen mutta asiallinen : )
Onnea matkaan ja voimia sinulle, et ole ainut joka painiskelee saman asian kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 21:42

Minusta sellaiset vetoomukset voit työntää sinne missä aurinko ei paista.
Ihminen joka on jollekkin velkaa, eikä pysty huolehtimaan velvoitteistaan, tulee mennä henkilökohtaisesti selvittämään asia silmätysten luoton antajan kanssa, eikä luimistella näkymättömänä papereiden takana. Selkäranka ja kunnia on ihmisen tärkein pääoma ja asiat kun ottaa asioina ja selvittää ne pää pystyssä, niin kaikki asiat alkaa järjestyä parhaalla mahdollisella tavalla. Usko pois!