Mitä mieltä olet viinistä muovi pullossa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.02.2009 - 20:13

Laadukas viini kuuluu lasipulloihin. Muovipullot sopivat limppareihin.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.02.2009 - 19:17

Ei kait tuo sen kummempaa ole kuin pahvilaatikostakaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 19:19

Kyllä se mulle sopii : ) Onhan limpparitkin muovipulloissa ja kaljat : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 19:20

tottumiskysymys, ottaa aikansa ennekuin niitä oppii ottamaan vakavasti, ja kun meikäläisellä ei ole mitään kellariaria jossa niitä voisi vuosikausia varastoida, niin eipä tuolla taida isompaa merkitystä olla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 19:26

Pönikkä viini menee mutta kuitenkin vierastaisin muovipulloviiniä. Totuttelua vaatii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 19:27

Ei haittaa, kun en juo viinejä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.02.2009 - 19:28

Mulle ihan sama mihin pakkaavat, kun en juo sitä. Kait se yhtä hyvää tai huonoa on muovipullossa kuin muissakin pakkauksissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 19:28

MINULLE ihan sama vaikka ihmiset joisi viininsä viinilasista eikä muovipullosta

Lisätty: 16.02.2009 - 20:11

kyllä viinit kuuluu lasipulloon ehdottomasti ja kyllä luostareissa tehdään viiniä,maistelin viime viikon loppuna 1 munkki luostarin viinejä

Lisätty: 16.02.2009 - 20:12

täässä viinissä oli pohjana ginsen juuri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 19:45

Aikoinaan olut muovipullossa kuullosti hyvin epäilyttävältä, vaikka en juuri olutta nautiskele. Nyt kun lonkerot ja muut mulkerot ovat olleet jo vuosia muovipulloissa niin mikä ettei? Viinakin on ollut iät ajat muovisissa taskumateissa.
- Muuten; valmistavatko MUNKIT viela luostareissaan viininsä itse?
Valamosta on joskus ostettu maukasta "Valamon jälkiruokaviiniä", valkoinen viinimarja & lakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 20:06

No miksei voisi olla, onhan ulkomaillakin viiniä esim. tölkeissä ihan ravintolassa pöydässä, siellä se on ruokajuoma mutta Suomessa olevinaan joku eliittien erikoisjuoma jolloin lasipullo tuo arvokkuuden juomaan lisää.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 20:40

Riippuu mitä viiniä pakataan muovipulloihin. Ne on tavallaan niitä halpisviinejä, joita saa Euroopassa ruokakaupoista. Menettelee ruokajuomana, muttei illanistujaisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 21:11

iha hyvä homma ettei äiti kännissä riko lasipulloa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 21:14

Kultarannan kans samaa mieltä. Jotenkin tuntuu, että hyvän viinin arvo laskee jos se on muovipullossa....oonkohan kalkkis taas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 21:17

Muovipulloon pullotetun viinin ongelma on säilyvyys, kierron pitää olla nopeaa, että viini säilyy raikkaana.
Mutta kyllä kalliit ja laadukkaat viinit pysyvät lasipulloissa, edullisempia pullotetaan muovipulloihin.

www.taloussanomat.fi/markkin...083609/135

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 21:21

ihan ok varmaan.. en pahastu:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 21:48

Minusta alkoholi on kaiken pahan alku ja juuri, mutta jos sitä nautitaan lasillinen ruokaillessa, niin sen jotenkin ymmärrän.
Viinin tulee silloin olla temperoitu oikein ja se tulee nauttia sivistyneesti viinilasista ja näihin sivistyneisiin rituaaleihin ei todellakaan kuulu muovipullot ja ne muovikassissa muovisia viinapulloja kanniskelevat juoppoörveltäjät tulisi saada oikean kunnolisen elämän alkuun vaikkapa pikkuisen pakottamalla, ellei oma tahdonvoima ja järki siihen riitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 23:18

Pikalitkuille samantekevää, laatutavara on asia erikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 23:39

Kuin kahvia pahvimukista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 09:00

Ei oikein säväytä eli en tule ostamaan. Samaa sanon pahvipakkauksista. Halpaa viiniä en koskaan osta, ja hyvää ei pakata muoviin eikä pahviin.

Lisätty: 17.02.2009 - 10:13

Lasipullo säilyttää viinin pitempään, siitä kertoi ihan asiantuntijan TV:ssä eli muovipullo ei kestä pitkää säilytystä, oliko nyt kuukausi kun sitä on turvallista säilyttää muovissa. ja elitismiä siinä ei ole lainkaan, on hyviä ja laaduttomia viinejä, on juhlatilanteita ja arkisempia. Ne jotka nauttivat viiniä ruokajuomana tai sitten vaikka viiniseuroissa tutustuen eri rypäleisiin, viinialueisiin, ym. eivät kyllä muoveja ja pahveja kannata.
Meidän viinikellarissa maalla on kokoelma viinejä enkä sinne laittaisi yhden yhtä muovipulloa, en myöskään varsinaisen kotini viinikaappiin. Veneessä muovipullot ovat käteviä, samoin nuo pahvipakkausket, mutta ei niistäkään ole kokemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 09:39

Olen huomannut puna viinin säilyvyys on ongelma,kun sen kantaa kotiin perjantaina,sitä ei ole enää maanantaina.Siis sama oli pullo muovia tai lasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 12:42

Parempi viini muovipullossa kuin muovi viinipullossa - rantojen miehet -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 00:28

viini kuuluu olla lasipullossa.