Mitä virtahevot syövät?

Taas samalla asialla: koulussa esitelmä ja pikaisesti pitäisi saada siitä tietoa! :D

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.02.2009 - 19:16

ravinto

Kääpiövirtahevon ravintoa ovat vesikasvit, ruohot, nuoret versot ja lehdet. Kääpiövirtahevon ravintoa ovat vesikasvit, ruohot, nuoret versot ja lehdet.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
virtahepo
Koko:
Uros on vähän puolisoa suurempi. Sen säkäkorkeus on puolisentoista metriä ja pituus neljän metrin paikkeilla. Se painaa harvoin yli kolme tonnia, mutta yhdeb Lontoon eläintarhan pulskan yksilön väitetään painaneen neljä ja puoli tonnia. Se on jo melkoinen paino!! Pelkkä pää voi painaa puolisen tonnia.

Ravinto:
Sen leukaperät ovat kyllin vahvat murskaamaan krokotiilin kylkilevyt yhtä helposti, kuin me haukkaamme keksiä. ¤[[ Virtahepo ei siis syö krokotiilejä, vaan tuo on vertauskuva :) ]]¤ Vesimelonikaan ei sen kielellään tunnu yhtään suuremmalta, kuin meidän suussamme mansikka. Se ahmii joka päivä parisataa kiloa ruohoa, vesikasveja ja muita vihanneksia vatsaansa, jonka vetoisuus on 150-175 litraa. Virtahevot syövät lähes yksinomaan maakasveja.

Lähteet:
¤[[ ]]¤ merkkien sisällä oma lisäys. Google

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.02.2009 - 19:21

Telkkarissa olen niitten nähnyt syövän ruohoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 19:21

Kasvisöyjiä, taitaa kelvata melkein mikä vaan siihen myllyyn

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 19:24

Kasvissyöjiä ne on ei niille taida liha kelvata : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 19:29

Pinaattilättyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 21:02

Vesikasveja ja versoja ne syö. Pikkulinnut käy syömässä hampaiden välistä ruoan tähteet. Näin virtahepo ei tarvitse hammasharjaa. Tosi on!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 21:22

Sen leukaperät ovat kyllin vahvat murskaamaan krokotiilin kylkilevyt yhtä helposti, kuin me haukkaamme keksiä. Vesimelonikaan ei sen kielellään tunnu yhtään suuremmalta, kuin meidän suussamme mansikka. Se ahmii joka päivä parisataa kiloa ruohoa, vesikasveja ja muita vihanneksia vatsaansa, jonka vetoisuus on 150-175 litraa. Virtahevot syövät lähes yksinomaan maakasveja.

taveko.wikispaces.com/virtah...po?f=print

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 21:56

Ne taitaa olla enemmän tuota kasviensyöjä seurakuntaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 23:28

kuvittelisin kans et joitai kasveja :u vaikka ne on silti nii läskejä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2009 - 18:31

kasvinsyöjiä eli herbivoreja