Pitääkö papin käyttää "kaulanauhaa" vapaa-ajallakin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.02.2009 - 18:02

Ei tarvitse. Pappi pukeutuu aivan tavallisesti kuin muutkin henkilöt vapaa-aikanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.02.2009 - 18:01

Ei mun tietääkseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 18:06

Ei tarvii, pitäähän papillakin olla vapaa-aikaa : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 18:15

Enpä ole heillä nähnyt vapaa-aikanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 18:19

Vapaallakin voi pappi tehdä papillisia tehtäviä, silloin voi käyttää, mutta on paljon tehtäviä työaikanakin että sitä ei tarvitse käyttää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.02.2009 - 18:35

Ei työn ulkopuolella tarvitse käyttää. Papit ovat samanlaista farkku-t-paita kansaa kuin me muutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 18:38

pappihan on vapaalla ihan normaali maailmantallaaja kuin mekin..vai kuljetko itse esim..työhaalareissa vapaalla?..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 19:32

Jos vaimo vaatii!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 20:32

Papin ei tarvitse nykyään vapaa-ajallaan käyttää papillisia tunnusmerkkejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 21:13

Ei tarvitse. Liperi kuuluu työasuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 22:06

Ei tarvitse. Tunnen muutamia "leipäpappejakin",jotka tekevät papin töitä, vaikka ovat hyvin epäileväisiä jopa kristinuskon oikeudellisuudesta, mutta ovat silti saaneet pappisvihkimyksen. Minullekkin on ehdotettu uraa ihan vakavasti, vaikka on julkisesti tiedossa, etten tunnusta kristinuskoa, mutta omaan joidenkin mielestä muita avuja ko. viranhoitoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 23:44

Riippuupi nauhasta ja kaulasta, muttei virantunnuspakkoa ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 08:59

Ei ole pakko mutta usein näkee että käyttävät, ainakin näin isolla paikkakunnalla. jokuhan saattaa tarvita pappia missä ja milloin vaan ja tuo on hyvänä merkkinä.

Lisätty: 17.02.2009 - 11:10

Pääkaupunkiseudulla ostoskeskuksissakin on nykyään pappi, seillähän ne ihmiset aikaansa viettävät, osa heistä ja siellä on varmasti matalampi kynnys mennä juttelemaan murheistaan papille. Myös tuotantolaitoksissa käy pappi, en nty muista mikä oli firma jonka pappia haastateltiin TV:ssä. Taisi olla jokin niistä joka jakaa lomautuslappuja ja laittaa väkeä pihalle. Ihan aiheesta tietysti mutta monelle ne ovat kovia paikkoja.