Hesari mielipide os. Yksi Skitsofreenikko kirjoitti ettei kantsi lähtee töihin vaik on kunnossa. Edut menee, kehui särkeneen kodin

Henkilö asuu palvelutalossa 2700/kk.Hajoittanut psykoosissa Niemikotisäätiön asunnon minne ei ole enää asiaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.02.2009 - 17:23

Voi hyvänen aika... olen aika sanaton : (
Ja jotka on oikeasti kipeenä eikä todellakaan kykenis töihin niin sellaisilta evätään sit kaikki :((((

Lähteet:
oma todellinen kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.02.2009 - 17:25

Näiden ihmisten takia tämä yhteiskunta ei toimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.02.2009 - 18:26

Sitten vielä kysytään, mikä mättää tässä yhteiskunnassa. Tuossa hyvä esimerkki Hesarin mielipideosastolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 21:58

Ekös skitsofreenikot pitäisi olla jatkuvassa laitoshoidossa? En tarkoita, että eristää yhteiskunnasta, vaan jatkuvan tarkkailun alaisena. Apua tarvitsevia on monia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 22:50

Skitsofrenia pysyy melko hyvin aisoissa, kunhan sopiva lääkitys on löydetty, mutta iso ongelma on sen lääkityksen ottaminen ja siinä suistutaan helposti sitten harhaan, kun esimerkiksi vahingossa jää lääke ottamatta ja sen jälkeen oireet pahenee ja sitten lääkettä ei aina haluta ottaa kuin pakotettuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 23:47

Ei uutisen arvoinen, mutta auttaa pitäisi tällä kertaa yhteiskunnan ei Toivon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 08:54

Minkä teet jos mieli läikkyy,sen on saatava koti jostakin muualta.Eikä ne ole pitemmän päälle työ kykyisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 09:15

Oliko tuo tämän päivän Hesarissa? En lukenut sitä, luin vain otsikon. Kaameata. Mutta jos on oikeesti skitsofreenikko, silloin elämä on yhtä vuoristorataa , tulee varmaan tuollaisia kummia mielipiteitä lauottua. Ei ole myöskään työkykyinen.
Ei tarvi olla edes pahasti sairas kun tuollainen elämäntapa menettelee. Työpaikalla kuulin siivoojalta että eräs oli ollut määräajan töissä, häipynyt sitten. Kollega kysymään missä X on. Olivat sanoneet että lähti, työttömänä saa vähitnään saman kun ko. työtä tehden joten ei kannata. Päivärahaa saadakseen täytyy varmaan olla välillä pätkä töissä jotta rahahatnat taas aukeaa. Tämän sallii se paljon puhuttu hyvinvointiyhetiskunta jota eilisessä lehdessä peräänkuulutti eräs "blondi" politiikan kammareista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 01:07

Hyysäämmekö hull... ups, mielirajoitteisia?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 17:40

En lukenut mainittua juttua, mutta olen ollut muutaman kuukauden 'oikean skitson' työparina muutenkin vähän haastavissa olosuhteissa ja niillä kokemuksilla epäilen tosi vahvasti tällä tavalla sairaiden mahdollisuuksia selvitä normaali työympäristössä, enkä niinkään sure itse skitson puolesta vaan niiden muiden onnettomien jotka välttämättä saavat osansa 'hoidosta'.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.03.2009 - 14:23

Voi Luoja, perehtykää asioihin älkääkä olettako asioita tuntematta faktoja. Tiedättekö mitä tarkoittaa suvaitsevaisuus tai ihmisoikeudet? Sairauksissa kun on sellainen piirre että ne ei kysy millon sopisi ilmaantua. On monia sairauksia jotka rajoittavat ihmisen elämää, mutta hoidoilla, lääkkeillä, ja kuntoutuksella niiden oireita ja elämän laatua voidaan parantaa. Näiden ihmisten ohdalla tarvittaisiin työelämässä joustoa, koska emme ole koneita. Kuka vaan voi sairastua syöpään, masennukseen etc. Ne ei kysy sinulta voinko tulla nyt elämääsi? Joten miettisittekö ennen kuin tuomitsette ihmisiä olettamuksiin vedoten, tuntematta tapausta. Ihminen on kokonaisuus. Kyllä on raakaa tekstiä. Mietin juuri että miksiköhän virolaiset kutsuvat suomalaisia poroiksi, olisikohan siksi että suomalaiset eivät uskalla ajatella ja olla eri meltä puolustaa heikompia, kuljetaan kuin porotokassa? Ajattelu sallittu, eikä aina tarvitse tanssia saman puikon tahtiin. Jos lööpissä lukisi että nyt on kaikkien suomalaisten hypättävä kaivoon niin en ihmettelisi jos suurin osa hyppäisi! Kyl on niin heikkoa itsetuntoa ja pelkureita.