Voiko vuokranantaja kieltää tupakoinnin asunnossaan vuokralaiselta.?Ja voiko tupakointi olla irtisanomisen syy?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 19:59

Yleensä jo vuokrausilmoituksessa vuokranantaja asettaa säännöt, kotieläimet ja tupakointi kielletty tms. Minkälaisen vuokrasopimuksen olet allekirjoittanut, riippuu siitä. Mutta asunnon haltijalla/omistajalla on oikeus valita vuokralaiset.
Mutta irtisanomisellakin on määräaikansa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 20:01

Tiedän 1 tapauksen jossa tupakointi kiellettiin asunnossa, vuokralainen polttelee nykyään ulkona.Vuokranantaja ei halua tupakalta haisevaa asuntoa aina tapiseerata ja maalailla, ennen seuraavaa vuokralaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 20:06

Kyllä sen voi pistää vuokrasopimuksen ehdoksi, jälkikäteen kiellon lisääminen voi olla melko mutkikas juttu (jos menee riidaksi)

Irtisanomisen syy se tuskin voi olla jos kieltoa ei ole vuokrasopimuksessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2009 - 20:13

Voi kieltää tupakoinnin ja voi myös irtisanoa, jos kieltoa ei noudateta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 20:14

Vuokrasopimusta tehtäessä kyllä, mutta jälkikäteen tuskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 20:14

silloin on irtisanomisen syynä tupakointi, jos vetelet kessua ja olet tehnyt sopimuksen , että et polta asunnossa, siloin teet sopimus rikkeen..polttelemalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 22:41

Voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 22:42

kyllä voi, kannattaa pössytellä pihalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 23:28

Vuokranantaja voi irtisanoa vuokralaisen jos vuokrasopimuksessa näin on. Muussa tapauksessa ei. Yksityiset vuokranantajat voivat olla tämän suhteen tarkempia ja irtisanoa vuokraajan vaikkei tupakoinnista ole mainintaa sopimuksessa. Asuntoyhtiöt. ovat suuripiirteisimpiä. Lemmikeistä voi joskus tulla myös kiistaa vuokraajan ja vuokranantajan välillä. Asunnon arvo voi romahtaa tupakoinnin takia, joten olisi suotavaa poltella pihalla tai edes ikkuna auki vuokrakämpässä. Vuokralle antaja voi periä asunnon remontoimisen kulut vuokraajalta, mikäli tupakointi on aiheuttanut pysyviä haittoja asuntoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 00:06

Vuokranantajalla tuleekin olla kaikki valta. Tahtoisitko itse pilata omaisuuttasi?
Ostakkot kessuttelijat ja muut terroristit omakotimajan vaikka Sevettijärveltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 07:52

Yksityinen vuokranantaja voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 08:25

Kyllä sen voi laittaa sopimusehdoksi, niin olen myös tehnyt. Paitsi savuahitta tapeteille ym. on myös tulipalonvaara olemassa. Kerrostaloissa ei myöskään asunnosta toiseen saa tulla tupakoinnista tulevaa savuhaittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 16:16

Lakipuoli tulikin jo,mutta moraalisesti on väärin polttaa toisen omistamassa asunnossa ilman lupaa,jolloin myös irtisanomisen täytyisi olla aina mahdollinen.
p.s.tupakoin itsekin