Keitätkö koskaa kahvipannussa kunnon porokakahvit?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 17:44

Retkellä ollessa keitetään joko nuotiolla tai trangialla kunnon sumpit. Ei missään maistu kahvi niin hyvältä kuin luonnossa. Ja kaffipannun pitää kuohahtaa kerran yli.

Kysyjän kommentti

Ja maistuu tosi hyvälle....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 15:47

Voi kyllä nuo porokahvit on ollu historiaa jo aika kauan ja vain suodatin tai expressoa on tuulu keiteltyä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 15:52

Kyllä, tottakai. Aina tilaisuuden tullen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 15:56

MINÄ KEITÄN ,KUN ON PANNUJAUHATUSTA,JOSKUS JAUHAN ITSE KAHVIN,MUULLOIN EXPRESSOA

Lisätty: 15.02.2009 - 16:34

tuntemattomalla olkea asenne,niin minäkin ennen,,hieno kuunnella hyvän ajon ääntä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2009 - 16:00

En keitä. Jos menisin retkelle, niin sitten keittäisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 16:04

En keitä koskaa,
sillä en juo kahvia.
Teetä menee joskus illassa useampikin kannu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 16:09

Mökillä aina keitellään porokahvit ja kyllä on hyvää:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 16:10

Kyllä keitän aina eräreissuilla ja usein myös kalareissuilla.
Minulla on sellainen aito nokipannu, jossa keitän aina tervaskannoista tehdyllä nuotiolla kunnon porokahvit ja paistan nuotiolla myös nokimakkaran kyytipojaksi ja eväänä pidän aina omatekoista ruisleipää, jonka leivon ilman vehnäjauhoja.
Tottapuhuen tämä rituaali sekä ajokoiran soiva jänisajo on ne tärkeimmät elementit siinä erä harrastuksessa. Nykyisin jätän usein riistalaukauksen suorittamatta ja nautin vain eväistä ja nuotio kahvista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 16:28

Enpä keitä enää. Tuossa taitaa kyllä aika kullata muistot, ei maku sen kummempi ole... oma mielipide.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 16:44

kyllä keitellään, meillä on kota tuossa pihasssa , siellä keittellään ja kuksasta ne myös jodaan ja päreiltä siten letut syödään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 16:44

Keitetään mutta harvemmin nykyään, kun se kuuluu kuulema kiellettyjen listalle : (
Mut kyllä joskus kesällä kun käymme retkellä paistamassa nuotiolla makkaraa niin samalla kunnon oikeat kahvit keitetään : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 16:52

Kyllä porokahvinautinnot on jo melkein jääneet historiaan. Yleensä yksi pakatti ostetaan kesän saariretkiä (nuotiokahveja) varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 17:36

mulla pruukaa olla repussa,eväät ja kun sopiva paikka tulee niin kyllä kahvit siinä keithäytetään ja oikastaan vähäksi aikaa ja jatkethaan sitten hiihtelyä. no kesälä se sitten on jo enempi vesien varrella se kahvittelu. (talvela otethaan lunta pannuun ja siittä sit)että on sitä jo tullut keiteltyä ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 17:56

joskus pyhiksen mökillä mutta eipä muuten :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:01

Enpä juuri kotona, vaikka pannu onkin vielä tallella. Ostin vävylle joululahjaksi nokipannun, kun ole sellaista kaivannut. Krillikopperossa haluaa keitellä nuotiolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:09

Useampi vuosi on taitanut vierähtää 'porottoman kahvin' merkeissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:22

Nuotiolla keitän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:38

Enpä ole keittänyt pannukahvia enää vuosiin,retkellekkin viemme kahvit termoksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:51

Todella usein.Se on todella kunnon kahvia :o)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:57

retkellä keitetään ;) nam

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 19:46

metsäretkellä joskus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 19:51

heti keittäisin jos pannu löytyisi huushollista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 20:59

Joskus laavulla,jos on kaikki hörseet mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 21:24

En keitä, mutta teini-iässä tuli keiteltyä semmoisia kaikenlaisissa kissanristiäisissä ja kahviakin kaadeltua moniin satoihin kuppeihin. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 23:27

luontoon ne porot minullakin nykyään liittyy, silloin kun siihen tilaisuus on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 10:36

Retkellä luonnossa on keitetty kyllä. Eli hiihtoretkellä keväisillä hangilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 10:56

Kyllä ne on jäänyt retki eväs joukkoon lyhemmillä rekillä termari mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 13:48

Aika harvoin tulee Äijäkahvia keiteltyy. Homppelikahvia (suodatin) useimmiten ja neskafea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 15:50

Retkellä nokipannukahvit, mutta harvemmin nykyisin.