Voiskohan simpanssin ottaa lemmikkieläimeksi? ne on niin ihaniiiiiii :)

Avainsanat: simpanssi lemmikkieläin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 14:18

Ei valitettavasti voi, mullahan olisi sitten täällä oikein simpanssitarha : ) pelastaisin kaikki maailman simpanssit ja orangit ja kaikki kädelliset eläimet : ) Voisin joskus lähteä hoitamaan vaikka vapaehtoistyöntekijäksi johonkin simpanssitarhaan : )
Ne on hyllä aivan iiiiiiiiiiiihania : ) söpöjä...otuksia. Voisin vaikka olla niiden sijaisäiti..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 14:32

Kyllä olisi kiva omistaa tuollainen pikkuinen simpanssi , varmaankin, mutta mutta kuinka paljon siitä tuleekaan vaikeuksia? Olen nähnyt filmejä kun ihmiset jotka ovat eläintarhan työntekijöitä ovat ottaneet kotiinsa apinoita ja koko huusholli on tosiaankin sekaisin moisen eläimen ansiosta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2009 - 14:34

kyllä kai jos on tarpeeks rahaa mm. viidakkoon takapihalla. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 15:00

Simpansseja on joskus pidetty lemmikkeinä, mutta tavallisessa ihmiskodissa ne eivät voi vilkkautensa ja voimakkuutensa vuoksi asua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 15:15

Ei suomessa - on muutettava maahan jossa laki sen sallii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2009 - 15:50

Ei onnistu Suomessa. Sun pitää muuttaa viidakkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 16:07

Mikäli olet valmis muuttamaan maahan jossa simpanssien pito kotieläimenä/lemmikkinä on sallittua. Suomessa se ei taida onnistua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 16:27

Eläimet ovat tuntevia samoin kuin ihmisetkin, eikä niitä kannata ottaa leluiksi heti ensi näkemältä tv lähetyksessä.
Kysymiäsi eläimiä ei kyllä saa Suomessa ylipäätään pitää lemmikkeinä, mutta sama asia koskee kaikkia elollisia .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:44

Valitettavasti Suomessa et voi ottaa lemmikiksi simpanssia. Vaikka ne näyttävät nii-in ihanilta, niinkuin sulkis kertoi, ne ei ole helppoja eläimiä. Koirien kanssa kaaos on vain lattian tasossa, simpanssien kanssa koko mökki on kaaos. Niin, oppivathan ne, mutta Suomen ilmasto on myös niin raaka, että ne sairastuisivat nopeasti, vaikka olisivatkin sisällä, kaipaavat trooppista ilmanalaa. Olen nähnyt myös tressaantuneita lemmikkiapinoita, jotka rikkovat paikkoja ja purevat vaan siksi kun niillä on tylsää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:55

ei onnistu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 20:04

senkus otat simpanssin^^ meillä riittää veli

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 20:37

Öööö... Ei oikein suomeeen sopis simpanssi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 21:27

Ensinnäkään simpanssit ei ole niin ihanii kuin luulet. Ne ovat vaativimpia lemmikkieläimiä mitä voi kuvitella. Kannattaisikohan hankkia koira? Ne on monesti oikeastikin ihanii. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 00:21

Simpanssi ei ole lelu, ei sovi kotieläimeksi, ei sovi lemmikiksi eikä sovi näihin ilmasto olosuhteisiin (kaiken lisäksi niien pitäminen Suomessa eläintarhoja lulukuunottamatta on lainvastainen teko) joten parempi ruveta katselemaan jotain muita mussukoita ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.02.2009 - 15:48

ei mun mielestä

Lähteet:
kiva

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 23:15

No ei todellakaan! Anna niitten elää siellä sademetsässä ennen kuin kuolevat sukupuuttoon. Tuota menoa ei tällä pallolla oo mitään villieläimiä... Vähissä alkavat olla muutenkin.