voiko kissa kuolla muka 9 kertaa????

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 13:41

Ei, se on vaan sanonta : ), äläs nyt kaikkea usko mitä sulle sanotaan : ))

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 13:43

Eiku kissalla on yhdeksän elämää, siksi, että kun kissa putoaa se putoaa aina jaloilleen. Siitä on tullut uskomus, että kissalla on yhdeksän elämää. Miksi vain yhdeksän, en tiedä. Minulla ainakin on enemmän, elän kolmatta ja monta on vielä tulossa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2009 - 13:57

Jos tarkoittaa vaikka sitä, että yhdeksän kertaa selviää putoamisesta pelkällä säikähdyksellä, ja se kymmenes on kohtalokas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2009 - 14:34

ei ainakaa sama kissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 15:10

Kissalla on yhdeksän henkeä. Tämä ei ole mikään vertaus, vaan kertoo vain sen, kuinka uskomattoman sitkeähenkisiä kissojen uskotaan olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 15:10

Kyllähän kissalla on 7henkeä,mutta eiköhän se kuole eka kerralla. En ole kuullut että olisi herännyt henkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 15:20

Sanonta joka tarkoittaa suunnilleen sitä että kissa selviää seitsemästä onnettomuudesta, kahdeksas sitten päättää maallisen vaeltamisen. Tuo sanonta pitäisi pystyä selittämään myös lapsille oikein. Naapurin lapset hukuttivat yhden kissanpennun saaviin kun uskoivat että kissalla on todella seitsemän elämää.
(siis kissalla sanotaan olevan s e i t s e m ä n henkeä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 16:32

Kyseessä on vain sanonta, joka juontaa juurensa kissan erinomaisesta selviytymisominaisuuksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 17:00

kyllä se kissa kuolee ja pysyy kuolleena, ei se uudelleen ala elämään jo kuolleista, joten älä tee kisulle pahaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:47

Kyllä kissa kuolee jos se tapetaan, joskin katti on sitkeähenkinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:54

kyllä yksi kerta riittää kun tulee tappava annos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 19:50

Ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 20:03

eih tietenkää :}

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 20:38

Se on vaan sanonta joku uskomus varmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 21:55

Kissat ovat sitkeitä ja neuvokkaita. Edesmennyt äitini kertoi kerran laittaneensa säkkiin emokissan pentuineen ja vieneensä sitten hyvin sidotun säkin jokeen hukuttaakseensa kissaperheen.

Kun hän tuli murheellisena kotiin, kissat istuivat jo porraskivellä odottamassa häntä.

Äitini puolustukseksi kerron taustaa, että isän ollessa rintamalla ei kissanpentujen hävittäjää talossa ollut. Ja äitini käytti naisen logiikkaa.

Kissalla ei ole kuin yksi henki. Ja jos kissa pitää lopettaa, se tehdään näin kaupunkioloissa eläinlääkärin toimesta. Ja eläinrääkkäys on rikos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 00:26

Mukakuolemien määrää ei ole rajoitettu, mutta oikeasti (silleen aikuisten oikeasti) vain kerran, pätee kaikkiin elollisiin olioihin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 13:33

Kuolla voi vain kerran, pätee myös kissaan. Mutta sanoataan kissalla olevan yhdeksän henkeä eli no sitkeähenkinen.

Lähteet:
kuultua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 00:16

ihan sanonta se vaaan on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 23:05

Kyllä se kerta riittää mirrillekkin