Finnair kuuluu maailman viiden turvallisimman lentoyhtiön joukkoon, mitäs ovat ne muut?

Lisätty: 16.02.2009 - 15:21

Ylitarkka tiesi..mut tuossa listassa Finnair oli ykkönen ja se Quantas kakkonen...no anyway, pääasia, että Suomi johtaa lentoturvallisuudessa.

Avainsanat: lentokoneet lentäminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 10:42

Turvalliset lentoyhtiöt
1.Finnair
Ei yhtään kuolemaan johtanutta onnettomuutta sitten vuoden 1970. Vähiten onnettomuuksia suhteuttuna matkakilometreihin.
2.Aer Lingus
Nolla onnettomuutta sitten vuoden 1970.
3.Austrian Airlines
0 onnettomuutta sitten vuoden 1970.
4.Icelandair
Nolla onnettomuutta sitten vuoden 1970.
5.Virgin Atlantic
Toiminnan aloittamisesta vuonna 1984: 0 onnettomuutta.

Siinä ihan suora lainaus City-lehden EUROOPAN tilastoista, mutta vaikea noiden alle on mennä ja linkeistä lisää...

Lähteet:
www.city.fi/artikkeli/Euroop...P250/1199/ www.airsafe.com/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 11:00

näitä listoja ( vähän erilaisin laskentaperustein) löytyy montakin, jos sama yhtiö on useammalla listalla se varmaan on hyvä merkki. Alla yksi (IATA:n lista):

1) Qantas
2) Finnair
3) Cathay Pacific
4) EL AL
5) All Nippon Airways

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 11:14

ylitarkan lista on sama joka julkaistiin jokunen päivä sitten, eli eiköhän siihen ole tässä asiassa luottaminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 13:34

Kyllä on Finnair päässyt hyvään arvostukseen mmailmalla!
Vahinko vain ,että lakko uhka kuisaa yhtiötä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2009 - 17:04

Ne muut ovat vähemmän turvallisia kuin Finnair.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 21:31

Lentokoneen turvallisuuteen vaikuttavat eniten sen huollot ja varaosien laatu. Mitä halvemmalla yhtiö yrittää päästä, sitä vaarallisemmaksi käy. Finnairin koneita ei ole pudonnut yhtään ja siitä näkee minkä tasoinen laadunvalvonta heillä on. Muistakaa myös, että koneita huolletaan muuallakin kuin Suomessa. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 08:51

Lisäisn annettuun luetteloon Qantas... muistaakseni se kuuluu ymsö joukkoon. Sorrry, olihan se listalla jo.