Joudutko käyttämään silmälaseja lukiessasi.Onko lasisi lääkärin määräämät vai optikon.

Kävin näön tarkastuksessa parivuotta sitten,optikko ei antanut laseja ,vaan pyysi käymään silmälääkärissä,kävin ja sain lasit,lääkäri kertoi minun olleen rajatapaus,siksi optikko halusi varmistua ettei takana ollut mitään silmäsairautta.

Avainsanat: silmät näkö.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 09:57

Silmälasit on . Joskus ne jäävät keikkumaan nenälle nukkuessanikin. Joudun käymään vuosittain silmälääkärillä. Optikko ei riitä minun tapauksessani.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 09:30

Se aika on juuri käsillä, koska tekstit on menneet niin pieniksi, ettei ilman suurennuslasia enää tahdo nähdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 09:37

Kyllä minun on lukiessa pakko käyttää laseja ja hämärä näkö on huonoa myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 09:52

Kyllähän nuo keikkuu nenällä kaikenpäivää! Olen käyny niin lääkärillä, kuin optikollakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 10:02

En joudu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 10:10

näen lukea ilman laseja. mut kauemmaksi en näe hyvin. käytän enimmäkseen piilareita. netistä tilaan joskus halpoja laseja.

Lisätty: 15.02.2009 - 10:10

optikko määrää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 10:16

Kuuleppa, kyllä minullakin alkaa tämä keski-iän iloinen ikänäkö vaivata ja jouduin hankkimaan lukulasit, ensin ostin jotkut tiimarin lasit mut kyllästyin niihin kun niillä ei nähnyt juuri mitään, sit marssin optikolle ja tarkastutin näköni siellä, sain 2teholasit nyt kuule maalima näyttää ihan erinäköiseltä : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 10:28

Ihan optikon määräämät monitehot keikkuu nenän päällä ja on vielä tummenevat linssitkin ettei tarvitse erillisiä aurinkolaseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 10:33

Olen itse käyttänyt laseja jo vuosia...Optikko määrittää lasit mikäli silmäsi ovat terveet eikä sinulla ole silmäsairauksia. Tosin välillä on hyvä käydä silmälääkärillä,joka tutkii myöskin silmänpohjasi ja muutenkin silmiesi kunnon. Optikko toki ohjaa sinut silmälääkärille mikäli on tarpeellista tai mikäli hän ei pysty määrittämään sinulle tarvitsemiasi laseja. Normaali näöntarkastus kestää optikolla n.15 min-30min ja maksaa 20-35 euroa. Optikko ei käytä tutkimuksessa silmätippoja,joten pystyt ajamaan esim.autoa heti tarkastuksen jälkeen. Toivottavasti vastauksesta oli apua sinulle. Aurinkoista kevättä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 10:38

Muutama kesä sitten remonttia tehdessä huomasin että maalipurkin kyljessä olevat ohjetekstit olivat menneet niin pieniksi etten saanut selvää. Siitähän se tuli matka optikolle ja nykyään lehdestäkään ilman kakkuloita ei selvästi näy oikestaan muuta kuin otsikot.

Ikänäköä, onneksi vuodet eivät ole vaikuttaneet ulkonäköön
- uskoisitko ? -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 10:40

Aurinkolasit pari kertaa vuodessa, siinä lasien käyttöni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 11:01

Lasit ollu jo 13-vuotiaasta asti, mutta luen aina ilman laseja eikä kuulema ole vaarallista sanoi silmälääkäri. Lähelle näen oikein hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 11:11

Likinäköinen olen ollut pienestä lähtien ,lukulasilisäys laseihin tuli viimekesänä,helpottui lukeminen kummasti,optikko määräsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2009 - 11:13

En tarvitse laseja vielä. Ja jos mummooni tulen, en tarvitse milloinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 11:45

Minun pitäisi käyttää jatkuvasti, mutta kun näkö ei korjaannu niin ei laseillakaan ole mitään virkaa. Lähtisin mielelläni leikkaukseen, jos ei olisi niin kallis. Yritän vielä työterveyshuollon kautta, mutta olen niin tottunut tähän pienestä pitäen etten muista käydä natisemassa näöstä. Kohta nappaavat ajokortinkin jos en korjauta näköä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 11:55

Miun pitäisi pitää kaukolaseja, eli lähi näkö on mulla hyvä, mutta kauas kahtoessani saan tihrustaa.. Hankin mie nee lasit joskus viis vuotta sitten optikkokäynnin jälkeen, mutta en ole pahemmin niit pitännä.

Lähteet:
Laseja ois tarkoitus pitää, ainaskin pimeällä ajaessa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 12:40

Hain ensimmäiset lasini optikolta mutta totesin, että kun en näe lukea ilman niitä on niitä myös oltava joka paikassa, jotta saa silmille kun on tarvis. Eli Tiimarista hain kolmet samaa vahvuutta ja yhtä hyvät ovat olleet kuin optikon kalliit. Taittovikaa kun ei ole niin nostan vahvuutta tarpeen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 13:11

en joudu käyttämään laseja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 14:08

Käytän laseja,optikon määräämiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 15:20

Nuorena sain jo lasit .Nyt optikon määräämät monitehot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 16:13

Ei ole laseja enään, nuorempana joúduin karsastuksen takia käyttämään. Pitäisi kyllä käydä näön tarkastuksessa, ihan vain varmistuakseen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 17:13

käyttänyt jo kauan, kun on tuo taittovirhe ja kaukonäkö huono, eli ajaessa aina lasit, nyt uusin lasit ja laittettiin lukuosaakin vahvistusta, niin ettei vanhettessa riitä, et menee ulkonäkö, kun viellä menee silmistäkin näkö...plääh..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:24

Lääkäriltä sain ja käyn säännöllisesti kahden vuoden välein silmälääkärissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 19:01

käytän arkielämässä moniteho.. sitten kun vaan luen, on erikseen lukulasit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 19:54

Käytän reseptillä hankittuja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 21:38

Käytän aina laseja (paitsi nukkuessa ja suihkussa) ja ovat tarpeenkin. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 22:51

Silmälääkäriin määräämät, vuoden välein pitää käydä tarkistuttamassa paineet.. Siis simissä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 23:50

'Ikänäkö' on pakottanut hankkimaan lukulasit ettei jäisi niin paljoa arvailun varaan, optikon reseptillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 11:35

Lääkärin määräämät luku lasit 50 vuotiaana alkoi sumentua luku taito.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 14:17

En