Taas tehty kahvitutkimusta ja mitä nyt on selvinnyt?

Lisätty: 15.02.2009 - 10:32

Napsun uutisista löytyy artikkeli....
Kyllä suojaa joiltakin taudeilta..hm.mahdollisesti, aikuisiän diabetestäkin kuulema ehkäisee.

Lisätty: 16.02.2009 - 14:53

Kohtuus kaikessa, vähän kahvia päivässä..pitää meidät kunnossa, näin se on. Kultaranta tiesi oikean vastauksen siihen mitä nyt olivat viimeksi tutkineet.

Avainsanat: kahvilaadut terveysriski kofeiini

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 11:54

Uutiset kertoivat halvemman kahvin sisältävän enemmän kofeiinia ja nikkeliä kuin kalliimpien. Mene ja tiedä, näin tukijat kuitenkin kertoivat. Lohdutuksena kahvinjuojille kuitenkin tieto ettei kahvin juonti kuitenkaan aiheuta nikkeliallergiaa.
Eli, olisiko tässä syy vaihtaa kahvi teehen ?

Kysyjän kommentti

Onnea sinulle, vastauksesi oli se mitä hain ja uutisissa kerrottiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.02.2009 - 09:07

Saattaa suojata parkkinssonin taudilta uusimpien tutkimusten mukaan,niin kertoilee gookle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 09:22

Kuten aiemminkinolen kertonut näistä tutkimukista ja niiden motiiveista, niin tässäkin taasen yksi hyvä esimerkki, että tukimuksella saadaan aina haluttu tulos ja tarkoitusperä yleensä vain rahoituksen jatkumisen turvaaminen ja raportti joka saa riittävästi huomiota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 09:55

Joo kyllä niitä tutkitaan, mutta eipä sitä taida niin tietää mikä on hyvä ja huono! Mulla ov pikkuisen verenpaineen kanssa ongelmia, niin en juo kahvia kuin hyvin vähän ja harvoin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 10:03

No nyt on taas terveellistä juoda kahvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 10:31

Ihanaa, minä tykkään kahvista : )) ja kerrankin on hyviä uutisia siitä : ) kun se saattaa suojata parkinsonintaudilta.. ja minulle siitä on sellainen tutkimustulos, pari kuppia kahvia niin herään aamulla nopeammin , se on mun henkilökohtainen tutkimustulos :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2009 - 11:09

En juo kahvia kovin paljon, mutta sen verran, että olen pysynyt kunnossa, mikäli nyt noihin tutkimuksiin on uskomista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 11:59

Voi olla että en heittäisi kahvin juontia pois, vaikka tekisivät jonkin tutkimuksen jossa löytyisi selkeä kahvin juonnin haitta. Vaakakupissa painaa hyvät puolet, joita on ainakin virkistyminen. Kahvin maku kertoo sen laadusta; olenkin ihmetellyt miksi halpa kahvi maistuu metallilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 17:17

minulle kahvittomuus aiheuttaa päänsärkyä, mutta kuppi kahvia vie päänsärynkin...oisko jokin tapa ,riippuvuus..no eipä kyse ollutkaan tästä sairauksessta..mutta näin tääle nuppille käy..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 17:22

Olen aina tietänyt/tuntenut että kahvinjuonti tekee hyvää, hyvä että tieto tuli julkiseksi

(tuo ylläoleva kyllä oli vitsi vaikka on samalla mielipiteeni, näitä tällaisia tutkimusten populisoituja julkistuksia en oikein pysty sulattamaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 21:40

Kahvi on hyvää eikä se tee yhtään pahaa, jos sitä nauttii kohtuudella. En ole ihan varma siitä mikä on kohtuus, mutta arvaan, että alle 4 kupillista päivässä. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 08:53

Kohtuudella kannattaa nautiia kahvia, mutta nuo tutkimukset jättäisin omaan arvoonsa.