Nenä vuotaa/ Hana vuotaa. Onkoa eroa? Mitä?

Ostin kaupasta neljä vuotaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 22:00

Nenä on ihmisen päässä, nuha aikana siitä valuu räkää,
Matti Hana on Kajaanin Hokin puolustaja, kun Hana vuotaa niin silloin vastustaja tekee maalin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 19:30

Nenä ja hana tekevät jotakin. Ovat siis verbejä. Kaupasta ostetut vuodat ovat nahkoja eli substantiivejä.

Lisätty: 14.02.2009 - 22:33

Joo, chumba taisi sen keksiä! Jee, jee.. kun maalivahti Hana vuotaa niin maalihan siitä tulee ja nenä vuotaa meillä itse kullakin.

Ja ne eläinten taljat on laitettu siihen kysymykseen vain suomenkielen rikkauden takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 19:50

Nenä on nenä, hana on hana ja vuota on vuota, 3 täysin eri asiaa : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 19:53

Jos noin kysytään, tarkoittavat kyllä samaa puhekielessä. Siis olen kuullut puhuttavan hanasta nenänäkin jossain yhteydessä. Vuota=talja. Suomenkielessä on paljon samaa tarkoittavia sanoja hieman eri merkityksessä, taljallekin on toinen merkitys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 20:20

Nenä vuotaa, ihminen tuntee/aistii sen jne, hana vuotaa, hana ei tunne eikä aisti vuotavansa...hööh... nenää voi niistää, hanaa ei, eli on eroa sanoosin, tiiä sit mitä täs haettiin...? ja nuo ostamasi neljä vuotaa ei auta kumpaankaan... eli väärä ostos, ois pitäny käydä apteekissa ja kutsua putkimies... hukkaan (suteen) meni nuokin rahat sitten niin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.02.2009 - 20:27

Ei ole eroa. Kun vuotaa, niin vuotaa. Vaikka ostais kaks vuotaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 20:38

Vuota on nahka,hana vuotaa vettä ja nenä räkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 20:45

Ei muuta kuin hanat kiinni ja nokkaan lääkettä niin eiköhön ala helpottaa, jos oot mies ,niin ole tyytyväinen ettei ala hanakin vuoda!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 21:50

vuotaa kun vuotaa.. samahan se on missä vuotaa. Tip tip..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 22:07

Nenästä viis, kunhan alahana ei ala vuotamaan itsekseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 00:37

Hanasta harvemmin tulee räkää, nenästä sen sijaan useimmiten, siinä se ero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 10:11

Putkia molemmat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 12:08

Nenästä vuotaa räkää, kuin vesi hanasta. Eliks aikas vuolaasti tuloo silloin kun on oikeen kova 'räkätauti'. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 13:11

nenästä vuotaa räkää ja hanasta vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2009 - 14:40

liian vaikee mulle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 18:31

hananvuodosta tulee lasku, nenänvuodosta ei tule

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 20:40

Vettä voi juoda räkää en missään nimessä jois yäk! :PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 20:29

Kun hana vuotaa kuuluu lirinä tai lorina, kun neä vuotaa kuuluu kirnuamisen ääniä, siinä se pikkuinen ero tässä asiassa