Mikä on asianajaja?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 19:20

Asianajaja on suomenkielinen versio suojatusta ammattinimikkeestä lakimiehelle, jolla on ammattina toisten asioiden hoitaminen tuomioistuimissa ja viranomaisissa.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Asianajaja

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 19:07

Henkilö jonka voit palkata hoitamaan asioitasi.
Lukenut lakimies.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 19:18

etuni hoitaja ja joskus sekä useimmiten itse

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 19:20

Lakimies, joka ajaa oikeudessa jomman kumman osapuolen asioita, sekä hoitaa juridiset paperit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.02.2009 - 19:25

Hoitaa sun lakiasioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 19:46

Tälläistä olen tarvinnut joskus ja toivon, että en enää tarviis ikinä : (
Hoitaa ihmisten asioita esim. riita- asioiden sovittelua, perunkirjoituksia ja paaaljon vakavampia asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 21:48

ajaa sun asiaas kun et itse osaa.. vaikkapa oikeudessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 22:08

Laillistettu lakimies.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 10:13

Henkilö,jolle voit antaa maksusta asioita hoitoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.02.2009 - 12:14

Rahastajia, yksityishenkilön on vaikea saada oikeutta käräjäsalissa, jos vastassa on
joku isompi taho. Ja vaikka olisi miten hyvä juristi apuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 08:38

Juristi joka maksua vastaan erinäisiä etuuksiin ym. kuuluvia asioita. Oliko tuo sinulla joku tenttikysymys?

Lisätty: 16.02.2009 - 08:39

Asianajajan on suoritettava asianajotutkinto juridiikan opintojen lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2009 - 00:30

alansa ammattilainen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 09:04

Suomessa asianajaja on tietyt vaatimukset täyttävä lainoppinut, joka on julkisoikeudellisen Suomen Asianajajaliiton jäsen. Asianajajalta vaaditaan oikeustieteen kandidaatin tutkinnon lisäksi vähintään neljän vuoden kokemusta lakimiestehtävistä ja asianajajatutkinnon hyväksyttävää suorittamista. Lain mukaan vain liiton jäsenillä on oikeus käyttää asianajajan ammattinimitystä.