paljo noin arviolat maksaa lk colliet ja kulatisetnoutajat?pysyykö ne pihas irti?onko ne helppo kouluttaa?ja sopiiko perhe koiriks

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 18:06

Koiranpennut on siinä 100-1200 e ,jos on paperit. Kyllähän koirista saa sellaisia,ettei karkaa.meidän bernin kanssa opeteltiin ja eipä oo karannut. Onnea matkaa :o) Itselläni on ollut noutajia myös ja kotona pysyivät ja hyvin perhekoiriksi sopi niinkuin tuo nykyinenkin rotumme.Noutaja on helppo kouluttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 19:10

Molemmat rodut ovat yksinkertaisia kouluttaa ja sopivat perhekoiraksi. Hinta riippuu vanhemmista. Koira pysyy pihassa irti, mikäli koulutat sen tuntemaan rajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 19:42

Mulla on ollut kultsi ja se oli aivan ihana koira : ) ja tiedän monta collie koiraa. Molemmat sopivat perhekoiriksi ja on suht helppo kouluttaa. Jos perheessä on pieniä lapsia niin noutaja on aika raskas pideltävä lapselle. Molemmat tarvitsevat liikuntaa aika paljon. Pennut maksaa, n. tosiaan 100-1200euroa vähän riippuen koirien vanhemmista. Kannatta katsella ja kysellä pentuja käydä vaikka kennelissä kattomassa livenä niitä. Onnea pennun etsintään : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 21:47

molemmat sopii hyvin perheisiin ja on helppoja. maksaa 700-1000€

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 22:13

molemmat ovat suhteelisen helppoja ja ystävällisiä koirarotuja.
Keskihinta taitaa olla 800 € tuntumassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 10:16

300-500 euroon,jos on paperit.Sopivat perhekoiriksi,mutta täytyy muistaa kouluttaa,että oppii pysymään pihapiirissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 12:11

Lyhytkarvaisen Collien Luonne

Lyhytkarvaisen collien luonnetta kuvaillaan rotumääritelmässä seuraavasti: iloinen ja ystävällinen, ei vähääkään hermostunut eikä aggressiivinen. Lyhytkarvaisen collien tulee olla myös paimenkoirille tyypillisesti työskentelynhaluinen ja toimintakykyinen. Se on aktiivinen ja vilkas rotu, ja sen olemuksen tulisi ilmentää älykkyyttä. Lyhytkarvainen collie ei ole jokaisen paras kaveri, se on yleensä vieraita kohtaan välinpitämätön ja tyyni, mutta omistajaansa kohtaan uskollinen ja osoittaa kiintymystään selvästi. Se on innokas ja toimelias, ja halutessaan siitä saa loistavan harrastuskoiran.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Kultaisen noutajan Luonne ja käyttäytyminen

Kultainennoutaja on luonteeltaan hyvin iloinen, avoin ja ystävällinen, mistä syystä sopii hyvin myös perhekoiraksi. Se on myös erittäin sosiaalinen ja tulee hyvin toimeen toisten koirien kanssa. Se on hyvin oppivainen ja helposti koulutettavissa monenlaisiin harrastusmuotoihin. Noutajille tyypillinen piirre pysytellä omistajansa läheisyydessä, tekee kultaisesta erittäin helpon pitää vapaana. Se on kärsivällinen, mutta myös hieman omistushaluinen. Kultainennoutaja vaatii kunnollisen peruskasvatuksen ja -koulutuksen.

Kultainennoutaja on työkoira ja sitä käytetään laajalti muun muassa opaskoirina sekä tullin huumekoirana. Se on myös monipuolinen metsästyskoira muiden noutajarotujen tavoin. Kultainennoutaja on myös palveluskoirarotu ja soveltuu myös palveluskoiralajeihin, vaikkakin näissä nykyisin harvemmin törmää kultaisiin.

Hinnat olikin jo mainittu ja pihalla pysyminen riippuu ihan siitä miten osaat koirasi kouluttaa.. Nämä rodut on kyllä kilttejä ja oppivat varmasti helposti pysyttelemään omassa pihapiirissä.

Lähteet:
Wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 09:08

Hyvä koirien 'hinnasto' löytyy linkistä:

keskustelu-2005.koirat.com/v....php?t=212