onko akvaario kaalaa tylsä hoitaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 16:36

Hoitaminen on ihan kivaa ja helppoa, mutta akvaarion pakollinen siivoaminen ei sitä välttämättä ole. Ja jos onnistut saamaan kalojesi seuraksi niitä pirun kotiloita vaikka ruuan mukana niin sitten vasta ongelmissa oletkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 15:48

tarkoitatko akvaario kaloja? ei niitä ole, ne ovat todella mielenkiintoisia ,itsellä oli akvaario 5v..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.02.2009 - 16:03

Kalan hoito on helppoa, mutta se akvaarion puhtaanapito on aika työlästä puuhaa. Mieti siis tarkkaan haluatko ryhtyä siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 16:10

Minulla oli kerran akvaario ja sillä oli monta kalaa, niiden hoito oli helppoa, ruokaa vain kerran päivässä, mutta se siivous on sit ihan eri juttu : ( se oli aina vähän ikävää mut pakko oli siivota jotta kalat olis terveitä ja hyvin voivia : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 16:21

Meillä on ollu koko mun elämän ajan ollu akvaario,onhan niitä kaloja kiva seurailla,mut sen puhtaana pito on raskasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 16:43

ei minun mielest :) meillä oli valtava akvaario jossa oli kaikkia mahdollisia kaloja monneista pieniin hai kaloihin. niitä oli mukava seurata ja hoitaa :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 16:53

Miksi se tylsää olisi? Eiii se tylsää ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.02.2009 - 17:46

Joo on se sillei mut meil ne on aika haastavii : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 18:29

Kyllä minäkin hoitelin akvaariokalaani ihan mielelläni. Joskus meillä oli taistelukala ja se se vasta ielenkiintoista olikin kun sen kanssa saattoi leikkiäkkin esim peilillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 18:55

Inhan sitä minusta ihan kivaa hoitaa :) Vaikka itselläni ei ole kalaa. Olen harvoin hoitanut mutta olen kokenut vähäsen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 20:03

Vähän sama kun kysyisit: Onko koiraa tylsä harjata? Jos lemmikin ottaa se on kanssa hoidettava ja hyvin. Kalojenkin hoito on vaativaa ja lajikohtaista. Ihmiset jotka pitävät mielestään kaloja tylsinä, eivät ota akvaariota. Kaikkia eläviä eläimiä on kunnioitettava jos pidät niitä lemmikkinä, koska silloin rajoitat niiden luonnollista käyttäytymistä siinä määrin että joudut hoitamaan ja ruokkimaan ja järjestämään niiden elinolosuhteet mahdollisimman lajinmukaisiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 21:44

meilkin oli joskus.. oli aika tylsää ja sitten levä otti voiton

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 22:32

Kyllä kaloja on mukava katsella ja jos jotain on niin onhan se siivottavakin ja eipä tuo olen ihmeelisempää kuin muukaan siivous!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 23:26

Kukin meistä tykkää niin eri asioista. Joskus aikanaan meillä oli akvaario lähinnä sisustuksellisistä syistä, kuulemma :) No, sitä kyllästyttiin hoitaan ja kalat "kuoli" (eli vedettiin vessan pöntöstä alas...). Sen jälkeen tuli kilpikonnat, no nekin kuoli nuhakuumeeseen, kuulemma... Eli meillä se ainakin oli niin tylsää hommaa että päätettiin ettei ikinä enää tule akvaarioo kaloilla tai konnilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 17:32

kaikessa on puolensa, kun teet putsaus/huoltyöt kunolla, kaloja on kiva seurailla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 21:48

Asennekysymys. Jos ajattelet sen olevan tarpeellista niin ei pitäisi olla tylsää. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 14:31

Ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2009 - 09:21

Kalojen hoito on kivaa puuhaa, sen akvaarion kunnossapito vaatii vähän enemmän harrastusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.04.2009 - 21:47

Mistä puhtaanapidosta puhutte..??
Tarpees iso akva väh. 500l, mattosuodatin ja lisäksi tehokas sisäsuodatin niin hyvin menee. Vedenvaihto 30% viikoittain ja n. kuukauden välein sisäsuodattimen puhdistus. Ei oo iso homma.
Tärkeintä saavuttaa akvaariossa biologinen tasapaino..... kalat pysyy terveinä ja vilkkaina. eikä tule sitä levää sitten puhdistettavaksi