osaako eläimet puhua?????

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 21:06

Minä en aina ymmärrä kissojen ja koirien kehonkieltä, mutta nepä ymmärtävät mitä minä puhuin. Viisaita veitikoita. Minulla oli aikanaan marsu, jonka häkki oli eri huoneessa. En osannut avata jääkaapin ovea niin hiljaa, etteikö se nostanut kovaa ääntä ja pyytänyt päästä osalliseksi ruokailuun.

Mitä enemmän seurustelee lemmikkien kanssa, sitä viisaampia niistä tulee. Ja sitä enemmän ne yrittävät viestittää meille ruokahalustaan ja mielihyvästään. Ei sanoilla kuten me vaan kehonkielellä ja ääntelyillä.

Olipa minulla kerran koira, joka tullessaan minua vastaan, hymyili paljastaen hampaansa ja häntä vatkasi ilosta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 15:37

joo eläinten kieltä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 15:38

Kyllä meidän koirat osaa ainakin vallan mainiosti.. puhuvat jopa minulle. Saavat tahtonsa ilmaistua "viittomakilellä" ja ääntelemällä. Ymmärrän tosi hyvin niitä. Ja jos en ymmärrä, niin voimistavat käytöstään niin, että on pakko ymmärtää:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 15:38

juu kyllä meitin 2 kisulia keskutelevat, ja nauraa varmaankin meittiä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.02.2009 - 15:42

Kaikki eläimet osaavat puhua omaa kieltään. Kissat ymmärtää kissoja, koirat koiria, ja kun kunnolla esim. kissa sähähtää, kaikki ymmärtää, että älä lähesty minua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 16:18

Minunkin koirat kyllä osaavat puhua, heidän omaa kieltään ja meillä on tämä kommunikaatio pelannut, paitsi silloin kun on joku mielenkiintoisempi haju tuolla ulkona niin silloin keskustelu heidän kanssa on vähän yksipuolista: )
Ja ne on todellakin kerjäämisen ammattilaisia : )) Ruskeat silmät puhuvat paljon : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 16:43

Jos tarkoitat ihmisten kieltä niin ei varsinaisesti. Moni lintu tosin osaa useita sanoja, mutta se ei ole mitään puhetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 16:49

Lähes kaikki nisäkkäät kommunikoi ääntelemällä, jota voidan nimittää sitten vaikka puheeksi. Eli kyllä osaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 17:18

Kissojen kieltä kun kuuntelee, niin ihan erilainen on ääni, kun pydetään ruokaa, halutaan seuraa tai leikkikavereist, tai kun halutaan ulos, nähdään lintuja tai muuta saalista, jne. ja kyl emäntä/isäntä nää äänet tunnistaa, mitä he tarkottaa, eli jos ei ihan viel osaa puhua niin ainakin kohta, täs viel oottelen, mut toimeen tullaan näinkin ja ovat tyytyväisii ymmärtämiseeni heitin puheeseensa suhteen...

Oikeesti eläimiltä puuttuu jotain äänihuulista, joka on ihmisillä, tms. näin ainakin muistelisin ja siksi eivät voi sanan varsinaisessa merkityksessä puhua.. niin kuin ihmiset

Lisätty: 14.02.2009 - 18:21

Nyt muistin, josko muistin oikein? en tiedä; eläinten äänihuulet sijaitsee alempana kuin ihmisten, josta johtuu etteivät osaa/kykene puhumaan, tuli just joku eläinohjelma tuos viikolla, jossa tästä mainittiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 17:53

Pyysin kissaa hakemaan aamulehden ni se keitti kahvit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 19:23

Kyllä, mutta monesti puhuvat käsittämättömiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 20:08

Kyllä puhuvat. Voit komminikoida useiden eläinten kanssa eri äänteillä ja kehonkielellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 11:05

Kyllä jokaisella lajilla on oma kielensä,myös kyky oppia ymmärtämään toisia lajeja ,meillä kissat ja koirat puhuvat sujuvasti keskenään ja myös meille ihmisille ja naapurin lehmille myös,ainakin koira.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 21:50

Eläimet osaavat kommunikoida eri tavoin ja sitä sanotaan niiden puheeksi. Useimmiten ihmiset vaan ovat niin tyhmiä, etteivät ymmärrä :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 11:06

Ehdottomasti osaavat, eläinten kielellä ja ilmeillä.