miten saan koiran lopettamaan puremisen???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 15:37

onko koira pentu vai aikuinen? Pentu puree leikkiäkseen.. aika vaikea saada lopettamaan. Koira oppii kehuilla ja kiitoksella. Namupala oikeasta käytöksestä. Ja jos joutuu rankaisemaan niin postkista napakasti kiinni ja katsoa syvälle silmiin. Se on pahin mahdollinen rangaistus mitä koiralle voi tehdä, sillä koirathan luonnostaan eivät halua katsoa silmiin. Aikuinen koira EI SAA purra koskaan ja ketään. Samat konstit käyttöön.. ja valitettavasti pureva koira usein joudutaan lopettamaan;( Tai anakin se on pidettävä niin kiinni, ettei pääse ketään puremaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 14.02.2009 - 15:39

Tapakoulutukseen suosittelisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 16:46

Pennun opettaminen on vielä helppoa mutta veteraanin opettaminen vaikeaa, jopa mahdotonta, mutta niinhän se on ihmistenkin kanssa. Tuota asiaa on vatvottu ylen "hienosti hihnassa" ohjelmassa vaikka kuinka paljon. Katso sitä, kuuntele ja opi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 20:17

Pureminen on kitkettävä jo nuorena pennusta. Jo silloin on sanottava ettei ihmisiä purra. Arnikan kertoma kuritus riittää, joskin koira ei saa kiemurrella vapaaksi kun katsot sitä silmiin, sen on kuunneltava ja tajuttava. Samoin kiemurrellessa se ei saa hammastella. Ole koiran kanssa johdonmukainen, mikä on kiellettyä, se on aina kiellettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 22:14

Koulutuksella, ja siinä tarvitset koirakerhon kurssien apua. Otappa yhteyttä paikkakuntasi koirakerhoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 23:30

Koirakouluun ensin ja sit käytöskouluun, sielä löytyy kyllä syy siihen miksi käyttäytyy näin ja myös keinot millä kehittää taitoja tai tässä tapauksessa lopettaa puremisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 13:59

Täytyy ruveta kouluttamaan sitä : ) Sinä olet pomo ja ja jos haluut kietää jonkun asian niin sitä koira ei sit saa tehdä. Koira oppii kun sille toistetaan asioita. Hyvä sana EI on kielto jos sanot koiralle EI SAA niin siihen sisältyy 2 käskyä kielto ja lupa, ole tarkkana mitä sanoja käytät.
Jos se puree vaikka kenkiä niin valkopippuri jauhetta jotkut siroittelevat, se haisee niin pahalle eikä koira (toivottavasti) enää koske siihen. Ihmisiä se ei missään nimessä saa purra ja tässä tilanteessa niskasta kiinni ja EI, toista joka kerta ja muista olla itse tosissasi tästä koulutuksesta. Koira vaistoaa jos haluat vähän leikkiä tai et ole tosissasi.
Onnea koulutukseen : ) Ota yhteys paikalliseen koirakerhoon ja liity siihen, ne järjestävät tapakoulutuksia ja jne....

Lisätty: 15.02.2009 - 17:08

Muista myös kiittää koiraa kun se on noudattanut sun ohjeita : )

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 14:35

kasvattamalla. Nappaa kielestä kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.02.2009 - 20:04

Silmiin katsominen ei todellakaan yksinään riitä. Susilaumassa vain johtaja saa katsoa silmiin, joten periaatteesa katsomalla koiraasilmiin kerrot olevasi johtaja, jos kuitenki muilla osa-alueilla osoitat olevasi alempi (koira vetää hihnassa, vie ruokaa käsestä tai pöydältä jne.) ei koira tule ottamaan silmiin katsomista kovinkaan vakavasti. se on sama kuin alamainen joka yrittää haastaa johtajan ja pahimmassa tapauksessa voi johtaa siihen että koira puree taas. Johtajuus hanskaan ja sana ei selväksi.