Mitä rokotuksia tai lääkityksiä tarvitaan

Avainsanat: sansibar tansania

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 18:06

Tansania:

Hepatiitti A Kaikille suositeltava rokotesuoja.
Hepatiitti B Riskinarvion perusteella harkittava rokotesuoja.
Keltakuume, virallinen vaatimus, (Rokotustodistus vaaditaan yli 1v:n ikäisiltä matkailijoilta, jotka saapuvat infektoituneilta alueilta. Rokotettujen, myös suoraan Suomesta tulevien, kannattaa pitää rokotustodistus mukanaan.)
Keltakuume, suositusKaikille suositeltava rokotesuoja.
Kolera , Riskinarvion perusteella harkittava rokotesuoja.
Kurkkumätä-Jäykkäkouristus, Kaikille suositeltava rokotesuoja.
Lavantauti, Riskinarvion perusteella harkittava rokotesuoja.
Malaria, Malarian estolääkitystä suositellaan joko maassa, tai sen osissa.
(Katso lisätietoja ja tarkempi maanosakohtainen malariakartta)

Tuhkarokko-sikotauti-vihurirokko (MPR), Kaikille suositeltava rokotesuoja.

Lähde: Kansanterveyslaitos, Matkailijan terveysopas 2007, DUODECIM.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.02.2009 - 15:40

kannattaa kysyä terveyskeskuksesta ja siellä ne sit myös antavat ne rokotukset..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 16:04

Terveydenhoitaja tietää varmasti mitä rokotuksia sinne tarvii ottaa, itselläni on reseptit tähän hepatiitti a:han ja b:hen, en ole vielä käynyt niitä hakemassa mut on täs vielä aikaa. Terveydenhoitaja pistää ne rokotteet. : )
Voit myös katsoa www.rokote.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 16:37

Kuten edellä jo kerrottiinkin, poikkea paikkakuntasi terveyskeskuksessa, sieltä saat tarvittavat tiedot.
Muista, että jotkut rokotteet vaativat useampia käyntejä terveyskeskuksessa, joten aloita tiedustelut hyvissä ajoin. Ainoastaan siten rokotusturvasi on ajantasalla matkan alkaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 16:47

No jäykkäkouristuspiikki nyt ainakin.
Selvitä sekin mitkä rokoitukset mahdollisesti jo ovat voimassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 16:52

Apteekeissa ja terveyskeskuksissa on päiviteyt ajantasalla olevat rokotus kartat kuhunkin manosaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 20:22

Ylitarkka kertoi hyvin mitä kaikkea tarvitaan. Kannattaa aloittaa lääkitys ajoissa. Ystäväni meni Keniaan keskiviikkona, hän aloitti rokotukset noin 4kk aikaisemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 14:37

Hepa ja jäykkä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2009 - 20:47

rokote.fi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.07.2009 - 22:20

Tansaniassa saa, varsinkin mikäli menette Dar es Salaamin kautta, joitakin malarianestolääkkeitä paikan päältäkin -Suomessahan ne ovat kalliita. Tosin kannattaa sitten olla tarkkana, että mikä maa lääkepaketin kyljessä lukee tuottajamaana. En välttämättä ostelisi intialaisia lääkkeitä. Ostin kotiinpaluuseen mukaan myös malarialääkkeitä (ei siis estoon vaan hoitoon), niitä saa apteekeista. Jopa kotitestejäkin ne myy.

Lähteet:
Malaria, Tansania, Sansibar