miten puhdistan vaatteeni ja tavarani muuttaessani hometalosta? haisevat TODELLA pahalle..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.02.2009 - 22:57

Kyllä valtaosan joutuu yleensä valitettavasti polttamaan, varsinkin vaatteet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.02.2009 - 23:04

Jos ei tuuletus ja/tai pesu auta, niin siten jäljellä ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin hävittäminen (ja shoppailu reissu)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 23:25

Homeisia vaatteita ei saa raikaan tuoksuisiksi millään konstilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 23:28

En tiedä auttaako sinun tapauksessasi, mutta ...
Autoista yms poistetaan esim. tupakan hajuja otsonoinnin avulla.
Tutki asiaa hakusanoilla otsoni ja otsonointi.

Otsonointi poistaa hometalon hajut:
www.tekniikkatalous.fi/raken...e27923.ece

fi.wikipedia.org/wiki/Otsoni

Forssassa on alan liike Hekatek Oy
www.hekatek.fi/index.php?sec...3godmwHRdg

Espoon Kivenlahdessa AutoDent Oy www.autodent.fi/?Etusivu

Lähteet:
www.hekatek.fi/index.php?sec...3godmwHRdg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 23:54

Helpommin pääset kun menet ja ostat uudet kuteet. Ei se haju pesemälläkään yleensä lähde, varsinkin jos lojunu kauan kaapeissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 00:18

Valitettavasti näin on minunkin mielestä asia. Haju ei lähde vaatteista. Kauppareissu tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 02:52

putte_46 ;vastasi mielestäni tyhjentävästi,jos vielä lisäisin ett jotkut ovat pesseet vaatteensa 3-4 kertaa haju kuulema on lähtenyt (epäilen) ,polttaminen on aika varma toimen pide mut niitä samoja ei enään sen jälkeen voi käyttää joten olisin ehdotamassa sulle tota samaa otsoniointia....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 08:26

kurjaa jos kaikki pitää hävittää ja kalliiksikin se tulee, joten voisiko vakuutuksessta kysyä, josko ne auttaisi, en tiedä miten kattava on kotivakuutuksesi...mutta koitapa sieltä kysyä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 08:30

Homeen hajua on vaikea saada pois,mutta tuuuleta vaatteet hyvin,pese ne ja käytä hyväntuoksuista huuhteluainetta ja kuivata ulkoa.Jos on hometahroja,heitä vaate pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 09:40

Ehdottaisin sinulle pesua ja käytä huuhteluainetta josko se peittäis sen homeen hajun ja tuuleta paljon. Itse kokeilisin sellaista, että pesisin ja veisin ulos pakkaseen kuivamaan tai sit rumpuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 10:35

Liuotus miedossa etikka vedessä saattaa auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 10:35

Joskus on sanottu, että etikka huuhteluaineena vie tunkkaisen hajun ja raikastaa. Kokeileppa sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 19:17

Niiden parempien palttoiden kanssa ehkä kannattaa yritää noita neuvottuja konsteja, mutta kaikki kuluneempi arkitavara suoraan hävitykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.03.2009 - 14:40

Suosittelen pesua 60 asteessa, pitkällä ohjelmalla. Sen jälkeen kuivausrumpuun. Jos ei kerrasta hajut lähde, niin käsittele uudelleen. Vaikeammin puhdistettavat vaatteet esim. jakkupuvut ym. saadaan pestyä pesulassa kemiallisella käsittelyllä (se tappaa myös homeitiöt). Tämä on myös AsTe:en suositus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.03.2009 - 14:43

Niin ja unohdin nuo tavarat... Käsittele esim. ASPI-liuoksella tai Oxivir- liuoksella kahteen-kolmeen kertaan jokainen tavara. Mahdollisimman paljon kannattaa käyttää hyväksi astianpesukonetta, joka kuumentaa astiat ja esim. lasten muoviset lelut haluamaasi astemäärään (homeitiöt kuolevat 60 asteessa ja yli).