miksihän autossani syttyi yhtäaikaa öljyn merkkivalo ja punanen merkkivalo et ois lämmöt kohol.ei sammunu vaikka lisäsin öljyä..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.02.2009 - 23:00

Varmaankin joku sahkohairio. mutta suosittelen etta otat huoltiksen yhteytta.
Koska ei voi tietaa mika oikeastaan on se vika ratin vai penkin valissa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.02.2009 - 23:24

Kyllä nyt on huollon paikka. Ölynpaineet jos häviävät ja samalla lämmöt nousee, niin silloin on ihan viisainta olla enää käynnistämättä autoa.
Seuraavaksi nimittäin kuuluu ikävää ryminää hetken ja sitten tulee hiljaisuus ja moottori joutaa sulattoon kierrätykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 00:31

Kuikkaahan vielä syyläriin, että siellä on nestettä. Tarkista syylärin nesteen pakkasenkestävyys ettei jäädy. Tarkista myös, ettei kansi ole vääntynyt, huomaa öljyvuodoista. Jos se on käynyt liian lämpimänä, voi tehdä tuhoa kannelle ja männän renkaille. Tarkista myös ilmansuodatin, vaihda tarvittaessa. Pidä moottorissa sopiva määrä öljyä, liika öljy aiheuttaa "tukkoisuutta" käyntiin, jos liian vähän, ei voitele kunnolla. Joskus öljyn pitää päästä kunnolla kiertoon ennen kuin valo sammuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 08:32

Jos sielä on vesi ja öljy paikallansa,niin autossa on oikosulku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 10:13

Merkkiliikkeeseen vaan, siellä osaavat neuvoa mitä täytyis tehdä : )
Naisen logiikkaa käyttäen, punainen valo, vaara valo, ei saa ajaa autolla : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 11:18

Aikoinaan Fiat 127 autossani oli sama ominaisuus. Siinäkään ei öljyn lisäämisellä ollut mitään merkitystä. Jostain kumman syystä tuo valo ei koskaan kuitenkaan palanut öljynvaihdon jälkeen. Ehkä se on auton tapa kertoa pahaaoloaan ja öljyn vaihdon aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.02.2009 - 13:02

Jos oljytikku on valkoses vaahdossa niin silloin on mennyt kannentiiviste. Öljyt + vedet
sekaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 22:08

Tarkistitko veden?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 19:58

laitoit virran päälle, vaan et käynnistänyt moottria