Diabetes ja raskaus. Onko kellään kokemusta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.02.2009 - 21:13

Diabeteksestä on kokemusta ja raskaudesta on kokemusta, mun pojalla on nuoruusiän diabetes ja tietty minä olen ollut raskaana... mut varmaan tarkoitit raskausajandiabetestä...
Ruokavaliolla saa aikas hyvin pidettyä sen kurissa...

Lisätty: 13.02.2009 - 22:03

Jos tarkoitit, että sinulla on diabetes ja olet raskaana, sinusta pidetään tosi tosi hyvää huolta, olen kuullut että diabeetikot synnyttävät aikas isoja vauvoja mut kaikki on mennyt hyvin ja jos vauva on iso niin silloin tehdään sektio. Onnea odotukselle ; )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.02.2009 - 21:44

Diabetes on jo kansansairaus ja tuhansittain diabeetikoita synnyttää jatkuvasti terveitä vauvoja ja siinä ei ole mitään ihmeellistä tai outoa. Se on jokapäiväistä ja aivan normaalia raskausaikaa, joka ei poikkea mitenkään "normaali raskauksista".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 21:50

Raskausajan diabetes on sokeriaineenvaihdunnan häiriö, joka alkaa raskauden aikana. Silloin syystä tai toisesta ei insuliinia erity tarpeeksi...
Synnytyksen jälkeen sokeriarvot yleensä palaavat normaaleiksi.
Voihan tuo tauti olla tietysti jo ennen raskauttakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 23:06

Voi hyvana aika , taaltako kyselet, ota jarki kateen ja mene neuvolaan paikkakunnalesi.Voi olla myohaista nama neuvot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 08:34

Kyllä niiden kanssa pärjää,mutta varmin paikka tälläisiin kysymyksiin on neuvola.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 14:32

neuvolassa tarkkaillaan vaan vähän normaalia enemmän ja itse elät diapetes elämää niin kyllä se siitä. Lapsikin on yleensä isokokoinen kun saa makeaa mahan täydeltä jo kohdussa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 16:32

Ite oon diabeettikko,en kyllä oo raskaana :D mutta on kerrottu,että diabeetikko,joka on raskaana pitäisi pitää pitkä-aikais verensokeri hyvänä eli alle 9 ja muutenki syödä monipuolisesti ja liikkua sopivasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.02.2009 - 14:17

Mulla oli raskausajan diabetes, sokerirasituksessa 2h arvo hiukan koholla. Raskauden aikana taitaa usealla olla "sokeritasapaino" hiukan sekaisin, tilanne nimittäin normalisoitui raskauden jälkeen.