mistä tietää jos on sisäinen verenvuoto?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.02.2009 - 20:11

Jokaisella on varmaan ollut mustelma. Siinä pienet verisuonet katkeilevat ja tulee niitä sinertäviä ja arkoja läikkiä. On tietysti olemassa vaarallisempiakin sisäisiä verenvuotoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.02.2009 - 20:25

Mulla oli tässä reilu vuosi sitten sisäinen verenvuoto ja sitä oli vaikea olla huomaamatta, jouduin sairaalaan ja olin siellä 11 päivää. Kauhea kipu siellä missä vuoto oli...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.02.2009 - 21:07

Viimeistään silloin kun menee shokkiin. Silloin tilanne on jo vaarallinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 21:50

Mustelmasta sen maallikko voi tietää. Joskus tulee myös jopa pinnallisia tummia verenpurkaama patteja ihon alle. Ulosteen mukana tuleva veri saattaa joskus kertoa myös sisäisestä vuodosta, mutta ei läheskään aina merkitse sitä.
Kiputila jossain paikassa saattaa viitata myös joskus vuotoon.
Yleinen huono olo ja huimauksen tunne tulee kuitenkin aina selvittää perusteellisessa lääkärin tutkimuksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 22:24

Lisäisin vielä että, hemoglobiniarvon laskeminen voi olla merkki sisäisestä vuodosta. Mutta silloinhan potilas on jo lääkärin avun lähteillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 00:38

Ihonalaiset verenpurkaumat on huomattavissa mustelmina. Pieni verenvuoto sisäelimissä aiheuttaa tulehdusta, kipua, hemoglobiinin laskua. Se ei ole aina havaittavissa kovin herkästi muutoin kuin lääkärin tutkimusmenetelmillä. Suuresta verenvuodosta aiheutuu shokkitila.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 08:38

Verioksennuksia ja verta ulosteessa.Voimakas sairauden tunne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 14:33

kova kipu sen yleensä paljastaa.. ja tulee koht äkillisesti. Sellainen joka ei jää huomaamatta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 22:10

Verenpaine romahtaa ja ihminen menee shokkiin. Ei sitä oikein voi olla huomaamatta.