minulla on selkkä kipuja eli välilevy puliselma kovat kivut ja san laken Tradolan 100mg mutta ei auta yhtä 6 kapaleta pivässa

kysymys kuuulu onko mitä parempa et ei tarvi syöda nita nnii palion ei myös tramal 150mg eika200mg nekän ei auta iso riski leikata ........avun tarpesa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.02.2009 - 15:11

Joo kokemusta omaavana ( selkäkipua kärsivänä ) sun ei auta muu kun mennä takas lääkäriin ja pyytää lähete kipupolille sairaalaan, josko ne kattos uudelleen sun lääkityksen. Itse olen allerginen nuille lääkkeille ja vaihdettiin lääkkeet jotka helpottavat hermosärkyä... Itselläni on leikattu välilevyprolapsi ja nyt sama nikama vaivaa uudella prolapsilla : ((
Eli: Uudelleen lääkäriin ja lähete sairaalan kipupolille.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.02.2009 - 17:13

Mene lääkäriin ja pyydä uudet lääkkeet toimimattomien tilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.02.2009 - 18:15

En halua mitenkään tuputtaa, mutta minä olen saanut apua kun olen rukoillut Luojaa
tuskallisen kovissa selkäkivuissa. Sain Helsingin kirurgisesta sairaalasta lääkäriltä
Lyrica nimistä kipulääkettä, mikä auttoi ensi hätään.

Lähteet:
oma kokema.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 19:21

Jaahas! Yksi selkäpotilas lisää, kyllä se on varsin tuttu juttu ja olen 1984 loukannut itseni seljästä ja sen jälkeen voin sanoo, on ollut niinsanottu helvetti elämässäni! Tuo on tuttu lääkkeet ei auta vaikka syöt kuin karamellia. Mutta niitäkin on vahvempia olemassa ja myöskin vaarallisempia, joten on parempi mitä vähemmällä selvii. Itse olen valvonut satoja öitä ja taas sitten nukkunut kun on vain sammunut kertakaikkiaan.Minusta sun on käännyttävä lääkärisi puoleen ja keskusteltava asiasta. Hänen on sitten lähetettävä eteenpäin jatko toimen piteisiin. Mullakin oli suuri riski leikata ,mutta menin kuitenkin, vaikka hän ei sitten voinutkaan tehdä kaikkea mitä olisi pitänyt, ei halunnut,että istun rullatuolissa lopun ikääni. Kun olet saanut lääkärien puolesta valmiiksi, niin suosittelen talveksi muuttoa tänne etelään, sillä omat lääkekuluni ovat pudonneet puoleen ja moni sivusärky on jäänyt pois kokonaan, ihmeellistä kyllä, mutta totta. Minun särkyni meni krooniseksi ja siihen ei ole paljoakaan enään mitään tehtävissä. Lääkärini vain suositteli etelään menoa ja oli siitä varma että tilanne muuttuisi ja niin kävikin.
Lykkyö vain pyttyyn ja koetaha oppia elämään selkäsi kanssa, vaikka ei niin helppoa olisikaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 19:27

Itse sain välilevyn pullistumaan (urheiluvamma) kaikkea mahdollista särkylääkettä ilman mitään vaikutusta, lopulta tilanne alkoi rauhoittumaan NEUROBION FORTE B-vitamiiniyhdistelmällä. Kerran päivässä yksi tabletti, sisältää B1+B6+B12 vitamiinit, sata kappaletta maksaa 15 euroa ja saa apteekista ilman reseptiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 01:43

Jospa ne lääkärissä antaisivat jotain relaksoivaa lääkettä. Kokemusta on itelläkin selkäjutuista, kun pahin kipu on ohi, vatsalihaksia voisi kuntouttaa tukemaan selkää. Pilates on hyvä. Kaikki kivut alkavat siitä, ettei selkä pysy oikessa asennossa suorana. Pitkäaikainen vaiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 08:47

Se on todella kivulias.Pyydä lääkäriltäsi Tramal-nimistä kipulääkettä sekä 5 mg Diabamia lihaksia rentouttamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.02.2009 - 17:01

MINKÄLÄINEN LÄKKE TEMPEXSINI ON JA MIHIN TARKOITUKSEN AUTAKO SE SELKÄKIPUN KUN KIKEA OLEN KOKELUT JA MIKÄ EI AUTA SITE KAVERI EHOTI TEMPEXINI........JOS OIKEN KIRJOITIN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 00:02

Kyllä se on parasta hakea ne reseptit ammattilaiselta (lääkäriltä) eikä meiltä muilta vaivaisilta. Rohkeasti vaan ja sielä sitten selviää se mahdollinen leikkaustarvekkin.