Oletko sitä mieltä, että, kun on nuori, niin kannattaa opiskella mahdollisimman paljon?

Eli, kun on opiskelija ikäinen (kahdenkympin molemmin puolin) niin kannattaa opiskella noin pari kolme ammattia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.02.2009 - 11:52

Opiskella voi toki vanhempanakin, mutta enemmän siitä on elämässä hyötyä jos jaksaa nuorena opiskella monipuolisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.02.2009 - 10:54

Opiskelulla ja itsensä kehittämisellä ei ole yläikärajaa. Elämä kokonaisuudessaan on opikelua, sen vaatii työelämä jos aikoo työllä itse itsensä elättää.
Mutta nuorena kannattaa hankkia ehdottomasti hyvä ammatti opiskelun kautta. Ilmeistä no että ammattia joutuu vuosikymmenten varrella vaihtamaan ja sekin käy kivuttomammin kun on opintoja takana. Yhtäaikaa nyt ei monta opintietä kannata käydä ja on otettava huomioon että nykylain mukaan opintotukea voi saada vain kahteen tutkintoon, suen jälkeen on kaikki kustannettava itse. Erinomainen lakimuutos tuo oli, sillä opinnot maksavat ja kukas muu kuin veronmaksajat ne maksavat. Työllä tuo ilmainen opintoetu tulee maksaa takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.02.2009 - 11:03

Ilman muuta. Sehän on vain etu, kun pääsee työelämään kiinni. Ja on vara valita paremmin työnsä, kun on vaihtoehtoja ja hyvä koulutus. Palkkaus on parempi, ja varmasti mielikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 11:09

Siihen on vain yksi vastaus ja se on : KYLLÄ !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 11:17

Ehdottomasti kannattaa. Nuoret aivot vastaanottaa paremmin tietoa kuin vanhat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 11:20

Kyllä kannattaa.Minä kouluaikana opettelin vain mäen laskun, niimpä aikuisena piti opetella nämä muut opit,vieläkin on vähän kesken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 11:21

Tottakai kannatta, tieto ei koskaan mene hukkaan. : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 11:28

Mielestäni ei ole välttämätöntä opiskella, ellei ole kiinnostunut opiskelusta tai työstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 12.02.2009 - 11:29

No sekä että. Opiskelu on tietenkin hyvä hoitaa nuorena mutta toisaalta on myös mukava jossain vaiheessa saada vakituinen työ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 11:46

Mielestäni kannattaa panostaa sen opiskeluun mikä itseänsä ensisijaisesti kiinnostaa,kun työpaikka löytyy siltä alalta ,niin jopa on hyväjuttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 11:57

Opiskella voi pitkin elämää ja nykyään jo on pakkokin,että pysyy kehityksen perässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 14:06

kannattaa ,vaikka kaikkea tietoa ei heti tarvitsisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 14:32

Ei oppi ojaan kaada, ellei mies venettä; oppia ikä kaikki, parempi myöhään kuin ei silloinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 18:08

Ehdottomasti kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 18:55

Kyllä kai se niinkin on, mutta vähän vanhempana on viisaampi ja silloinkin voi opiskella. Elämä on ikuista opiskelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 19:53

opiskelu on aina kannttavaa, eikä siihen ole ikärajaa...jos on motivaatiota voit jopa lukea ylioppilaaksi 70v. niinkuin äitini ja isäni naapurin mummon sisko..siitä olikin juttua paikallis lehdes..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 07:48

Nuorena,kannattaa opiskella niin paljon kuin vaan rahkeissä varaa rittää.Ammattejakin on hyvä olla useampi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 22:53

Ei kannata opiskella kuin se ammatti mitä aikoo tehdä. Jos opiskelee plakkariin useita, mistä voi tietää etukäteen, että just niitä haluaa tehdä? Täytyy myös ehtiä kokeilla työelämää välillä. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2009 - 17:51

Ei kannata opiskella paria, kolmea eri ammattia heti nuorena, mutta yleisivistäviä juttuja kuten esim. tietotekniikkaa ja kieliä kannattaa opiskella jatkuvasti. Monella opiskelut näyttävät loppuvan useaksi vuodeksi, kun siihen ensimmäiseen ammattiin on valmistuttu, saatu työtä ja totuteltu siihen, että on vähän rahaa aina tilillä. Sitten tulee joko tympääntyminen samaan ainaiseen pakkopullaan tai työttömyys tms joka motivoi taas oppimaan uutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 23:47

parempi nuorena kuin vanhana. mutta ei siellä koulunpenkillä kannata istua, jos se on pakkopullaa! vanhempana voi sitten kyllä ottaa pattiin... mutta voi se unelmaura aueta ilman korkeakoulutustakin, nimin. kokemusta on!