Oletteko tehnyt testamentin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.02.2009 - 10:29

Kyllä, en tiedä onko se tarpeellinen mutta varmuuden vuoksi. Omistan kiinteätä omaisuutta myös yksin joten selvempi on näin. Olin taannoin erään pankin infotilaisuudessa jossa sijoitusneuvoja ja lakinainen kertoi esimerkein miten voi loppujen lopuksi käydä jos ei ole testamenttia ja esim. toinen puoliso poistuu aiemmin. Silloin ajatetlin että testamentin teko oli tarpeellinen.

Kysymys, missä voi olla 3 vihittyä vaimoa, tuohan on jo jonkinlainen haaremi?!

Kysyjän kommentti

Hyvin sanottu asiat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.02.2009 - 09:34

Jos minä kuolen, vähäisen jäämistöni voi jakaa lakisääteisellä tavalla, siihen ei testamentteja tarvita ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 09:37

Vertaus jos kiipeät puuhun ja katsot alas jos siellä ei näy mitään ,silloin et tarvitse testamenttiä,eli en ole tehnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.02.2009 - 10:12

En ole tehnyt. Irtaimiston saa kärrätä kaatopaikalle, ja muuta kun ei ole, niin ei ole testamentattavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 10:15

ENPÄ OLE EDES AIKONUT TEHDÄ,TÄLLÄ HETKELLÄ 3 VAIMOA JA lapset ainakin perillisiä,,luulen että oppivat tekeen yhteistyötä keskenään,,olisi tässä tietysti aikaa ottaa vielä muutaman vaimon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 10:24

Ennakkojärjestelyillä asiat siinä kunnossa että lakisääteisillä pärjää loput

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 10:27

Rintaperillisiäei ole, kummipoika saa mitä jää jos jää ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 10:30

En ole. Täytyisi kyllä tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 11:15

En ole edes ajatellut sellaista, kun näillä eväillä ei oöle niin suuria jaettaviakaan, eikä ole kuin Munkilla noita vaimoja kuin yksi! Kyllä laki määrää minne mikin ropo menee ,jos yli jää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 11:17

Olen tehnyt testamentin! Varmuuden vuoksi : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 11:26

Olen tehnyt. Lapsille jäävä omaisuus on hyvä turvata myös avioeron varalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 12:00

En ole, vaikka eihän sitä koskaan tiedä milloin viikatemies korjaa satoaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 12:00

<olen tehnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 12:01

En ole tehnyt,kun ei ole mitä testamenttaisi,ainankaan vielä ,mut eihän sitä koskaan tiedä elämää eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 12:48

Olen tehnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 14:21

Kyllä olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 14:39

Juu, ja monta, mahdollisten perijöitten ruodussa pitämiseksi...
Välleen kuulee sammuneeksi luultuna kiintoisia kannanottoja ;¤§

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.02.2009 - 15:49

en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 18:58

Testamenttia ei ole. Asiat järjestetty muulla tavoin. Hautauksesta on paperit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 19:07

Testamentti on tehty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 20:21

tehty on kyllä täälläkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 23:07

en ole.. lapsille jää kaikki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 00:15

En ainakaan vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 01:17

Enpä ole, sen verran on tuota lakisääteistä perikuntaa ettei tarvitse arvuutella mihinkä ne pöydälleni jäävät muruset joutuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 22:55

En vielä. Täytyy vähän perehtyä tähän asiaan ensin. En halua, että lasten tarvitsee kärsiä vielä testamentin tai perinnönjaonkin takia... Haluan vähän helpottaa heidän oloaan.