Mukamas 7 päivän matka vaikka oikeasti 6 päivää?

Eli lentoaikataulujen suhteen: Lähtö Suomesta illalla, perillä kohteessa puolen yön jälkeen. Viikon kuluttua lähtö kohteesta aamuvarhaisella. Mua sitten ärsyttää kun tälläistä markkinoidaan 7 päivän matkana?! Voi miksi ne aikataulut eivät voi olla matkustajaystävällisempiä, lähtö aamulla ja paluu päivällä/illalla.

Lisätty: 12.02.2009 - 11:52

Niin, mielelläni tietysti ottais kahden viikon loman mutta kun se ei aina ole mahdollista...ja tiedän kyllä että tähän vaikuttaa todella moni asia, mutta halusinpa nyt vain purnata siitä täällä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.02.2009 - 09:02

Yleisesti käytetty ( ja hyväksytty ) tapa ilmoittaa matkan pituudeksi yksi viikko, jos siihen tärvääntyy kuusi yötä. Käytännössä se voi merkitä viittä kokonaista lomapäivää kohteessa.

Lentojen aikataulut taas riippuvat monesta muustakin tekijästä kuin lomalaisen mukavuudesta, mm. kaluston tehokas käyttö, ruuhkat lentoreiteillä ja -kentillä jne.

Turistibisneksen yhtenä isona ideana kautta linjan on ; "halvalla saa sen mitä muilta jäisi käyttämättä" ....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.02.2009 - 02:45

taitaa viikko tulla päivien mukaan ,,lähtöpäivä ja paluu päivä,,VIIKON LOMA ON JOKA TAPAUKSESSA LIIAN LYHYT

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 06:25

Niin se vaan menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 08:29

Lentokoneet eivät riitä, siinä syy. Toki koneita käytetään tehokkaasti. Valmismatkoissahan sanotaan että matkan kesto on 8 pv...markkinoida voidaan vaikka miten.

Lisätty: 12.02.2009 - 08:32

Joskus viikon loma riittää ihan hyvin, riippuu varmaan henkilöstä. Itse kun lähden jonnekin lomalle, unohdan kaikki koti-ja työasiat jo silloin kun olen lentokoneessa. Keväisin ja syksyisin on tapana tehdä viikon pyrähdyksiä, työtilanne ei muuta salli ja vuoden varrella viikonloppureissuja eli perjantai-illasta sunnuntai-iltaan. kyllä silloinkin irtautuu rutiineista ihan hyvin.

Lisätty: 12.02.2009 - 10:16

AM:lla oli aeimmin erääseen Rodoksen kylään myös 10 ja 11 pv mahdollinen mutta ei tainnut olla viime kesänäkään eikä nyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 09:03

Joo joskus olen sitä miettinyt, että miksi tälläinen juttu, mut en sitten ole paneutunut niin tarkasti tähän. Enemmän olen ajatellut sitä, että viikko on liian lyhyt ja kaks viikkoo liian pitkä, 10-11 päivää olis mulle sopiva : ) mut harvassa matkatoimistoissa näitä on...
Tietty jos itse suunnittelee matka niin siitähän saa nyt värkättyä vaik minkälaisen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 09:21

Sen takia menen kahden viikon tai kolmen viikon matkalle ,niin ei ärsytä yhtään ostaa 7päivän matkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.02.2009 - 09:55

Ja mulla oli kerran mukamas 7 päivää, mutta yllätys olikin suuri tajuttuani, että matkan kesto todellisuudessa oli 8 päivää. Mieluummin viipyisin matkoillani kaksi viikkoa. Ehtisi enemmän näkemään ja kokemaan. Viikkoa aina liian lyhyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 12.02.2009 - 11:35

Joillain matkanjärjestäjillä on asia huomioitu, eli myydään 8 pv lomia... mm. tjäreborg.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 23:01

Olin itse matkalla 7 vrk ja se venyi hyvän aikaa sinne 8 vrk:n puolella kiitos VR:n sekoilun. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:17

Matkatoimistojen mainonassa on joskus toivomisen varaa, muistaakseni joskus on näkynyt sellaisiakin 'viikon matkoja' joissa todellinen kesto oli tunnin yli kuusi vuorokautta