miten tietokone suojataan?

naapurimme oli katsonut omalta tietokoneelta (en tiedä mistä) ja kertoi että meidän talossa (kerrostalo) on viisi suojaamatonta tietokonetta...pitemmälle hän ei kuulema mennyt että oisi nähnyt kenen koneet on suojaamatta. kuinka minä suojaisin koneeni? (nii nyt ei puhuta virussuojauksista)

Lisätty: 12.02.2009 - 18:10

ok. kiitos vastauksistanne. meillä ei ole wlan juttuja eikä antenneja törröttämässä.

Avainsanat: tietokoneen suojaus naapurit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.02.2009 - 22:10

Olisko kyseessä WLAN yhteys ja sellaisia talouksia jotka eivät ole rajoittaneen yhteyttä vain omaan käyttöönsä? Jotkut jättää sen tietoisesti auki välittämättä riskeistä. Jos omaat puhelimen jossa on WLAN toiminto ja kävelet vaikka Mannerheimintien päästä päähän löydät yli 100 avoinna olevaa WLAN kotitaloutta ja firmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.02.2009 - 21:40

cs.stadia.fi/~kuivanen/tieto...uojaus.php
Olisko tuosta linkistä apua. Muunlaista suojausta ei tarjota missään linkissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 22:00

Mulla oli joskus langaton yhteys ja silloin se otettiin paikalliselta puhelinyhtiöltä ja sieltä saatiin suojaus koneeseen ja siihen sit ei päässyt kukaan ulkopuolinen koneellaan. Kysy vaik sieltä mistä sulla on yhteys.,, saunalahti,dna jne... Onnea matkaan : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 22:01

Tarkoittanet internet palomuuria? sillä suojataan omaa konetta vihamielisiltä hyökkäyksiltä.
Valitse internet ,ominaisuudet, suojaus, ja määrittele siihen haluttu suojaustaso.

Lisätty: 11.02.2009 - 22:14

En ole tullut ajatelleeksikaan, että palomuuria ei osattaisi käyttää nettiliittymissä!
Tarkastakaa nyt hyvät ystävät jokainen, että teillä on palomuurit ylipäätään käytössä ja että ne on säädetty riittävän tiukalle!!!!!
Ilman palomuuria tietokoneesi on netissä, kuin asuntosi ovi olisi auki vartioimatta kun et ole kotona!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 06:30

Kyseessä on WLAN yhteys ja se näyttää lähialueen tietokoneiden sijainnit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 09:06

SE wlan antenni pitää suojata,sielä koneen mukana tullut levyke antaa siihen ohjeet,chumba puhuu varmaan noista wippies vekeistä niissä on oma kone suojattu mutta vieras asetus jota voi muut käyttää,Tuolta koneelta löytyy wippies sivu sieltä näkyy myös wippies vieras verkot,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 17:40

Wippies Wiki on Saunalahden "nettiyhteisö"
Jonka eräänä ajatuksena on että:
"Samalla jaat osan Internet-yhteydestäsi lähistöllä mahdollisesti vierailevien muiden Wippies-jäsenten kanssa."

esim. Helsingin keskustassa on n. 500 ja
pääkaupunkiseudulla n. 5'000 Wippies-laitetta.

Wippies pääsivu:
www.wippies.com/
www.wippies.com/?l=fi_FI_WIPPIES
Laitteet:
forum.wippies.com/wiki/Etusivu
Keskustelu:
forum.wippies.com/index.php#8
Ajankohtaista:
forum.wippies.com/wiki/Wippi...nkohtaista
Wippies tukiasemakartta:
www.wippies.com/map.phtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 23:05

Hän oli katsonut Wlan-yhteydet. Jos sinulla on langaton, wlan siis, käytössäsi, kannattaa se suojata, jollet halua jonkun toisen käyttävän sitä nettiyhteytenään myös. Monethan jättävät suojaamatta, jotta muutkin voivat käyttää samaa yhteyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2009 - 19:29

näkyyhän niitä langattomia verkkoyhteyksiä pilvin pimein asutuilla seuduilla, mutta eihän ne läheskään kaikki ole avoimia