miten teho muuttuu jos työhön käytetty aika saadaan kuristetuksi puoleen alkuperäisestä?

Avainsanat: tehoa työhön

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.02.2009 - 20:04

Taitaa kysyjä puhua tehokkaasta työajasta. Useilla aloilla jos sen puristaa puoleen entisestä niin työntekijän paikalle pitää saada robotti. Ihminen kun tarvitsee noita taukoja vaikka ne ovatkin pois ns. tehoajasta. Eli siis vastauksena kysymykseesi, tehokkuus kasvaa alussa mutta putoaa jyrkästi lopussa ennen kuin työntekijää pitää vaihtaa uupumuksen takia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.02.2009 - 19:15

dramaattisesti (kuulostaa hiostukselta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 19:16

Hihnatyössä ainakin sais luppoaikaa kun koneitten teho ei riitä ja ovat aina rikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 19:19

siis tarkoitatko jotain auton juttua jos siihen tehdään jotain vai? mutta työpaikalle se tietää urakka työtä ja kuukausipalkkaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 19:28

Minun työssäni olisi pantava yksi työntekijä pois ja minulle jäis hirmuisesti työtä ja paljon jäis tekemättä ja suunnittelematta.
Monella olisi huono olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 19:40

En ymmärrä kysymystä. Tietääkö kysyjä mikä on teho? Työaika jos on 8 h ja se pudotetaan 4 tuntiin , niin mistä ihmeen tehosta nyt on kyse?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 19:43

taitaa sinun kello jätättää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.02.2009 - 20:12

Neljä tuntia työtä ja tuplatehokasta, niin palkka sitten myös tuplana. Hyvä ajatus, mutta kauanko sitä jaksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 20:41

Kissanaisen kanssa samoilla linjoilla : ) lähetään koko porukka sinne eduskuntaan töihin nii jopas rupes hommat hoitumaan : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 21:43

pitää tää kaavaki tänne tunkee vaik ei vastauksist päätellen tätä oo haettukka mut teho = aika jaettuna työllä eli jos samas ajs toinen tekee kaks kertaa saman asian hän on 2 kertaa tehokkaanpi

eli siis lyhyt vastaus kysymuseesi on että teho kaksinkertaistuu.

Lähteet:
perus fysiikkaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 00:10

P = W/t
P = Teho (Wattia)
W = Työ (Joulea)
t = aika (sekuntia)
Eli qpeten kaavassa ovat aika ja teho vaihtaneet paikkaa.
Päätelmä on kuitenkin ihan oiken eli ajan puolittaminen kaksinkertaistaa tehon. Kyllähän tämä laskutoimitus voidaan tavallaan myös yleistää muullekin kuin fyysiselle työlle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 06:35

Tramaattisesti.Se ajaa työntekijät nopeasti loppuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 08:43

Autot ja liikenne aiheena, nehän jo nyt ajavat yli nopeutta niin siihen tuskin tulee kuin kolareita entistä enemmän,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.02.2009 - 23:09

Luulisin, että teho kaksinkertaistuu. Siis fysiikan lakien mukaan.
Oikeassa elämässä se tuskin käy niin. Paitsi tietty moottoreissa, jotka eivät ole hengittäviä ja nukkuvia. Ihmisen kohdalla taitaisi pian käydä päin vastoin. :P