Mitä tarkoittaa termi Kansansairaus? Tiedän sairaudet, joita tähän luokitellaan, mutta itse termin "tarkoitus" on hukassa.!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.02.2009 - 16:52

Kansansairaudet ovat sairauksia, jotka ovat esim. suomalaisella väestöllä hyvin yleisiä.

Lisätty: 11.02.2009 - 19:25

Mistähän mahtaa johtua, että karies on yksi suomalaisten kansantaudeista? Minkäs piikkiin se pistettäis?? Kuinka hyvin harjaat?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.02.2009 - 17:16

Elintapamme (ruokatottumukset) aiheuttavat tiettyjä sairauksia enemmän kuin muissa maissa. Ja sanotaan, että sijaintimme aiheuttaa myös erilaisia kansansairauksia, pimeydestä ja kylmyydestä johtuen (mm. mielialasairaudet). Lueskelin tuolta netistä kansansairauksia, ja niitä on tosi paljon. Hämmästyin !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 17:19

Kansansairaus on sairaus, joka esiintyy yleisenä tietyn kansan kesken. Vähän niinkuin sisäpiirin juttu ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 17:20

Eri kansoilla saattaa mielestäni olla ns. omat kansansairautensa, joko ko, kansalla olevista ruoka-, tapa- alkoholinkäyttö-, tupakointitottumuksista johtuen (jopa maan sisälläkin tutkitaan esim. kuolleisuuseroja ja syitä niihin karjala -- lappi jne.). Samoin eri kansojen geenit johtavat eri maissa eri kansantauteihin tai niiden puuttumiseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 17:27

Termintarkoitus on luokitella vakavat koko kansaa merkittävästi koskettavat sairaudet .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 17:32

Kansansairauksien syntyyn vaikuttavat elintavat, geneettiset tekijät sekä sosiaaliset -ja psykososiaaliset tekijät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 17:36

Kansansairaus, kansanauto. Sellainen joka on jos ei nyt joka toisella niin erittäin monella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 18:28

se on sama kuin lotto huuma

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 20:02

Meillä sairastetaan eräänlaista kansansairautta : ( sydän-ja selpevaltimotautia)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 20:24

suomalaisilla taitaa olla "kansansairautena" sydän ja verisuonitaudit.. eli se on se mikä yleisimmin esiintyy ko. kasnalaisissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 06:42

kansansairaus on sellainen,jota suuri osa väestöstä sairastaa.Esim.Tyypin 2.luokan diabetes.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 08:26

Nykyään suomalasiten ykkössairaus on diabetes, myös aikuisiän. Voi vaan miettiä miksi...tieto on faktaa eli KTL:n edustajan luennolla siitä kerrottiin. Seuraavaksi yleisin on mielenterveysongelmat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.02.2009 - 15:39

Edellä taisi tulla jo aika selväksi,mutta jos tarkennetaan,niin tietyllä kansalla esiintyy tietty geeniperimä ja tavat ruokailla ja paheilla ja tämän summa altistaa tietylle sairauksille=Kansansairaus