Mikähän vikana kun koira nuolee tassujaan? Voisikohan olla allergiaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.02.2009 - 00:06

Tassuissa voi olla mitä tahansa ärsyttävää. Ulkoa tarttunutta öljyä tiestä, pihkaa, kuivat anturat, ohuet anturat, lumipaakkuja, yms. En usko että allerginen reaktio näkyisi tassuissa, paitsi jos koira esim.on juossut nokkospuskaan ja saanut pistoja nokkosista, silloin nuolee, eli suorassa ärsytyksessä. Olen kuullut ja nähnyt koiran nuolevan ja pureskelevan etukäpäliään ja polviaan alkavassa nivelrikossa, eli ärsytys voi tulla myös sisältä päin, esim. koteloitunut tikku.

Kysyjän kommentti

Kiitos...Monipuolisesti vastattu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.02.2009 - 23:53

Mutta luulisin että on jokin siellä mikä ei tee hyvää ja yrittää liottaa pois sitä!
Muistelen aikanaan omalla koiralla oli tassussa pieni piikki ja nuoli jatkuvasti, kunnes katsoin ja löisin syypään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 02:28

kyllä tassut kannattaa tarkistaa vaikka suurennuslasin kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 08:03

Koiran tassu voi olla kipeä ja siksi se nuolee sitä,eli yrittää itse hoitaa tassuaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 08:28

Sillä on mitä ilmeisemmin vatsa kipeänä,vaihda ruoka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 09:10

Sillä voi olla stressi... onko mitään erikoista tapahtunut teidän perheessä viimeaikoina?
Tai sillä voi rikkonaiset tai kuivat tassut, anturat...
Katsele ja vie eläinlääkäriin jos vielä jatkuu pitkään tassujen nuoleskelua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 10:01

jottain tassuissa veikkaan minä.. meillä ainakin, ei saa lumihiukkastakaan jäädä sinne nuolematta:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 10:24

Tai sitten vain kylmyyden takia, jos ovat palelleet lenkillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 11:05

Luin jostain koira oppaasta muutama vuosi sitten koira on turhaantunut jos se nuolee kokoajan tassujaan.Tarkkailtuani koiran touhuja olen melkein samaa mieltä,kun käytän käytän koiraa usein lenkillä se nuolee paljon vähemmän tassujaan,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 14:19

sillä saattaa olla jotakin tassuissa

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 11.02.2009 - 16:28

Tassuissa voi olla jokin haava, palovamma, paleluma ym. minkä takia se tekkee niin. Kannattaa käväistä lääkärissä jos jatkuu pidemmän aikaa. Koita painella tassua ja katso miten koira reagoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 21:15

näin pakkaskeleillä koiran tassut palelevat (käveleppä itse paljan jaloin lenkkejä pakkasen kopruttamassa lumihangessa, hiekoitetulla jäällä..jne) ja kuivuvat tulee haavautumia ja sitten kun kävelee vaikka tien yli jonne on suola-autot ripotelleet suolaa. tassut pitäis putsata ja rasvata pakkasilla (meijän jääräpää menee piiloon kun tummeli rasvapurkki otetaan esiin ja rasvauksen jälkeen on niiiin loukkaantunut että. heh)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.02.2009 - 15:45

No kuule,
ehkä koirasi nuolee tassujaan koska ne on likaiset?
Hoitokoirani nuolee jatkuvasti tassujaan,tottakai,se kuuluu koiran luonteeseen.
Mutta jos koira ei onnu,etkä näe tassussa mitään,luulen ettei siellä mitään ole.
Jos sinulla on aiheesta jokin fobia,vie se eläinlääkäriin niin saat nukkua yösi rauhassa.
Toivottavasti tästä oli apua ... :D

Oon muuten 13v ... ... ...
:D :D :D Ihquuh.

Lähteet:
Google ja oma kallo :O