Mitä tarkoittaa applikaatio?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.02.2009 - 21:50

applikaatio, applikointi tarkoittaa lääkkeen vieminen tarvittavaan paikkaan (esim. tiputus silmään tai korvaan tai sively ihottumaan

Lähteet:
www.tohtori.fi/?page=4069997...pplikaatio

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.02.2009 - 21:55

Kankaan kirjailua : ))
Tuli vaan mieleen, että äitini aplikoi nenäliinoja...
En ole kyllä tästä varma vai olisinko kuullut väärin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 21:58

siitä se merkitys on yhdestä pienestä p:stä kiinni

Aplikaatio päällikeompelua, koristelu
applikaatio, applikointi lääkkeen vieminen tarvittavaan paikkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 23:13

Minäkin olisin luullut koruompeluksi, hienoa että täällä oppii aina jotain uutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 00:07

Nuorempana käytettiin applikaattoria, vai mikä se oli...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 00:12

vähän kirjavuutta noissa tietolähteissäkin löytyy, pienehkö sivistyssanakirja tietää seuraavasti:

applikaatio päällikeompelu; päällikekoriste; kirjan kannen käsinkultaukseen liittyvä nahkapalasten asettelu; (datatekniikan jargonissa:) sovellus; lääkkeen vieminen tarvittavaan elimistön kohtaan, esim. tiputus silmään, ¶ Joskus (etenkin ompelumerkityksessä) kirjoitusasussa "aplikaatio". Vastaava verbi: applikoida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 02:54

APRIKOINTI TARKOITTAA JOTAIN SEKIN

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 08:37

Aplikaatio on sekä ompelu-että lääketieteellinen termi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 10:19

Kankaan kirjailua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 11:37

Kankaan kirjailu, oli tiedossa ,lääke termi uusi tieto mulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 14:14

HYVÄ TÄMÄ napsu ja viisat sen, kuin myös oisin sen laittanut käsitöihin, en ollut kuullutkaan tuosta toisesta vaihto ehdosta..kiitos..olen aina ennemmän ja ennemmän ymmälläin täällä, kun saa niin paljon tietoa, eikä ole niin tiukkaan sävyyn , kuin kirjoissa, siitä kiitos..sori oli pakko laittaa tämä, vaikka ei asiaa sitten liipannutkaan...