mikä on yleinen tie?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.02.2009 - 21:36

ieliikennelainsäädännössä tarkoitetaan:

1) tiellä yleisnimityksenä yleistä ja yksityistä tietä, katua, rakennuskaavatietä, moottorikelkkailureittiä, toria sekä muuta yleiselle liikenteelle tarkoitettua tai yleisesti liikenteeseen käytettyä aluetta; (12.4.1991/671)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.02.2009 - 21:37

Yleisellä tiellä tarkoitetaan Tielaitoksen ylläpitämää ja huolehtimaa maantietä tai paikallistietä. Yleisen tien tunnistaa siitä että sillä on tienumero.

Lähteet:
www.finnbike.com/matkaenduro...m#aineisto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 22:07

Yllä oikeita vastauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 22:36

Ei mikään yhden mökin tie vaan yleiseen liikenteeseen tarkoitettu tie, olkoon sitten hiekka, asfaltti tai betonipohjainen. Meillä on yksityistie pihaan, mutta ei se mitään auta vaikka on liikennemerkki siitä kertomassa. Pihalla on välillä sellainen trafiikki ettei sinne uskalla jättää edes romppeita yöksi. Omituista porukkaa täällä, tuskin kuitenkaan pitäisivät siitä jos itse kävelisin heidän pihoillaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 23:41

Aivan karkeasti sanottuna yleinen tie on tielaitoksen ylläpitämä tie, yksityistie on taas yhden ja useamman yhteisesti kunnossapidettävä tie, meidän tie on yksityinen, vaikka kaikki sitä käyttävätkin, osakkaita noin 70.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 02:56

JOS SINULLA SATTUU OLEMAAN TULOJA ,SINÄ MAKSAT HOITOKULUT

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 08:38

Tie,jota kaikki saavat käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 11:40

yleinen tie on muukin tie kuin tielaitoksen pitämä,täällä on yksityis tie,muutta seon silti yleinen tie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 14:17

mutta yksityisentien hoitokulut maksaa käyttäjät ja yleisentien kunta..kaupunki ..valtio..meitin verorahoista tietty..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 20:17

kaikki saa käyttää. Yksityis tietä ei