Onko kenellä evästä hikan poistoon?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.02.2009 - 16:51

juuri vastasin samantapaiseen. juo paljon vettä ja pidättele hengitystä :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.02.2009 - 17:01

Pidätä hengitystä mut älä liian kauaa : ) Saman sanon kuin Liisukalle, mut älä pidätä liian kauaa muuten tulee meillä ikävä : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 17:05

Mulla ainakin toimii aina, kun hikkakohtaus on tulossa pistä samantien etusormi vaakatasossa nenän alle painaen ylöspäin ja hengitä syvään nenän kautta. Hikka loppuu siihen. Tuntuu kuin "nielaisisit" hikan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 17:07

pidätä henkeä tai juo vettä lasin toiselta puolelta

Lähteet:
www.hs.fi/omaelama/artikkeli...SI1TL01l4g

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.02.2009 - 17:07

hengityksenpidätys toimii ittellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.02.2009 - 18:21

Mitähän mä eilen tähän vastasin. Taisin sanoa, että pidätä hengitystä niin kauan kuin pystyt, tai sitten sanoin että juo vettä. Kokeile nyt kumpaakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 18:29

Jonkun pitäs säikyttää siut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 18:49

Pidätä hengitystä ja laske kymmeneen. Juo samalla vettä. Mulle se tehoaa aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 19:02

sitten kun olet kokeillut kaikki ylläolevat konstit, kaiva esiin toissapäiväinen lista:

www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/8345

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 19:44

Veden juominen, hengityksen pidättäminen, ankara keskittyminen johonkin asiaan jota miettiessä unohtaa koko hikan, teelusikallinen hienoa sokeria kielelle, veden juominen PÄÄ ALASPÄIN.. lisää vinkkejä tuolla sivulla:

keskustelu.plaza.fi/muropake...bs/t437218

Tuohan on aika nerokas :D :
"Sijoita muovipussukka päähäsi ja kiristä sitä kaulasi kohdalta tarkoituksenasi luoda jokseenkin ilmatiivis tila, minkä jälkeen hengittele sen sisällä tarmokkaasti aina voinnin kevyeen ontumiseen saakka. Kannattaa kuitenkin varoa tukahduttamasta itseään tyystin."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 20:54

Kai se nyt jo on loppunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 21:23

hih..mulla on tehonnu kutittelu ja kunnolla kyljyksistä, niin että joutuu kiemurtelemaan ja nauramaan, miesystävä on kutitellu niin että hikka on vaan jotenkin "unohtunut" :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 21:34

Toivottavasti on jo helpottanut! Kuitenkin veden juominen on joskus auttanut, keinoja on paljon mutta jokaiselle tehoo eritavalla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 21:39

Lasi vettä ja palleahengitystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 11.02.2009 - 10:56

juo vettä ja pidätä hengitystä. Itselläni toimii se, että en edes ajattelekkaan koko hikkaa ja en huomaakkaan kun se loppuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 21:28

minulla toimii kun pidättelee hengitystä ja nieleskelee muutaman kerran..tai sitten juo jotain samalla kun pidättelee hengitystä. mut älä liian kauan pidättele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 00:38

Jos hikka pitkittyy, syö B-vitamiinia ja magnesiumia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 00:37

Hikan lopettamiseen voi kokeilla erilaisia konsteja. Niiden tehoa ei ole testattu tieteellisissä kokeissa, mutta kannattaa silti yrittää.

Ehkä tehokkain keino on veden juominen lasin ulkoreunalta. Eli kumarrutaan vesilasin ylle ja viedään huulet sen ulkoreunalle. Kumarrutaan lisää, samalla lasi kallistuu ulospäin ja voidaan juoda kulaus.

Muita keinoja on niellä teelusikallinen kuivaa sokeria, hengittää paperipussiin tai pidättää hengitystä niin pitkään kuin mahdollista.

- Professori Pertti Mustajoki, sisätautien erikoislääkäri

Lähteet:
Yhteishyvä 2/09

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2009 - 23:58

itselläni toimii kun pidätän hengitystä