miten koira pärjää yhdellä silmällä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.02.2009 - 20:29

Hyvin, onhan Columbokin pärjännyt jo 70 vuotta...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.02.2009 - 15:49

Koirasta en tiedä, mutta itselläni on kissa joka on pentuna menettänyt toisen silmänsä. (Poika on alkujaan villikissa) Ihan hyvin se yhdelläkin silmällä pärjää, syvyysnäkö tosin vähän kusee muttei se poikaa näytä haittaavan. Joten uskoisin että koirakin pärjää ihan yhtä hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 15:53

Hyvin pärjää : ) sit joku muu aisti kehittyy voimakkaammaksi. : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.02.2009 - 16:09

Siinä ne pärjää yhdellä silmällä kuin kolmella jalallakin. kolmejalkaisia koiria on aika paljon, kun ovat menettäneet onnettomuudessa yhden jalan, joskus jopa kaksikin. Ikävää se on, mutta ei tunnu koiria haittaavan pahemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 16:45

hyvin pärjää, luulisin :p

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 17:10

TOSI Hyvin pärjää. Mulla on koira ilman yhtä silmää ja se on tosi hyvä kaikessa. ollaan TOKO:ssa oltu kilpailussa ja ollaan oltu ensimmäisi'. Mut semmosen koiran kaa en menis näyttelyyn

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 17:38

Kyllä koira on selviytyjä siinä missä muutkin eläimet. Tulee toimeen ja oppii pärjäämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 19:25

Ihan hyvin, vähän vaikeuksia etäisyyksien kanssa, ja on aluksi vähän säikky, mutta oppii nopeasti pärjäilemään ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 21:26

Paremmin kuin ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 23:56

Jos näkökyky on mennyt äkillisesti, koira voi käyttäytyä mielestäsi omituisesti, se voi olla jopa agressiivinen nopeille liikkeille kun ei pysty hahmottamaan mitä se on heti. Tämä on myös rotu- ja luonnekysymys. Jos näkökyky on mennyt pikku hiljaa, koira sopeutuu sen myötä. Koira oppii silti pelkästään toispuoliseen näkökykyyn ajan kuluessa. Mikäli koiralla on luottavainen suhde isäntäperheeseen ongelmia ei välttämättä tule, aluksi vieraiden on suhtauduttava koiraan ymmärtävästi: Ei liikettä näkemättömän silmän puolella, mikäli koira osoittautuu araksi tai agressiiviseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 09:56

tottuu siihen ja pärjaa hyvin. Tiedän yhden umpisokean koiran joka menee kotonaan kuin näkevä. Onhan niillä hyvä nenä;)

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 11.02.2009 - 10:51

Miksei pärjäisi? pärjäähän ihmisetkin ketkä ovat puoliksi sokeita, tai kokonaan sokeita. Tuttavallani on koira joka on 95 % sokea, ja hyvin se pärjää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.02.2009 - 16:36

no miten ihminen pärjää yhdellä silmällä ?! :D eiköhän se eläinkin siihen totu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.02.2009 - 13:26

Ihan hyvin! Mun kääpiösnautserilla oli vain yksi silmä auto-onnettomuuden takia. Voit myös itse kokeilla peittää toisen silmän kädellä. Eihän sitä aivan yhtä hyvin näe, kuin kahdella, mutta pärjää kyllä mainiosti. Päätä vaan pitää käännellä vähä enempi, että näkee kaikki haluamansa.