milloin raskautestin voi tehdä?heti yhdynnän jälkeenkö?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.02.2009 - 07:28

Pari päivää sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Heti yhdynnän jälkee ei ole vielä 'mitään tapahtunut', siittiön kulku munasoluun ja sen hedelmöittyminen kestää muutamia päiviä. Riippuu myös naisen kuukautiskierron vaiheesta, että onko raskautuminen yleensäkään mahdollista. Raskaustestit mittaa hCG-hormonia, jonka pitoisuus nousee virtsassa vasta hedelmöittymisen jälkeen ja useissa testeissä näkyy vasta kun kuukautiset on myöhässä muutaman päivän. Mutta apteekissa osaavat varmasti neuvoa vielä lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.02.2009 - 02:33

mene apteekkiin,kysy sieltä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 07:30

Väärä negatiivinen tulos voidaan saada, jos testi tehdään liian varhain. Vain viidellä prosentilla raskaana olevista naisista on mitattavia istukkahormonin pitoisuuksia veressä kahdeksan päivää hedelmöityksen jälkeen. Muutama päivä kuukautisten poisjäännin jälkeen tehty testi antaa useimmiten luotettavan tuloksen, jos naisen kuukautiskierto on säännöllinen. Epäiltäessä väärää negatiivista tulosta kannattaa raskaustesti toistaa muutaman päivän kuluttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 09:01

Siinä tulikin aika hyvää tietoa : )
Neuvolasta, terveydenhoitajalta ja apteekista saat lisää tietoa : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 09:33

Jos kuukautiset eivät ilmesty ajallaan,odota pari päivää ja tee testi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 10:50

ei vielä näytä mitään niin nopeasti. Noudata em. neuvoja:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 11:48

Odottele rauhassa kyllä se alkaa näkyä jokupäivä,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 15:04

Tehdä tietty voi mutta ei se mitään varmaa näytä. Toisilla kuulemma voi viedä useita useita viikkoja ennenkuin näyttää varmaks mikä tilanne.

  Ilmoita asiaton vastaus
C
Vastattu: 11.02.2009 - 10:50

mua on neuvottu odottamaan noin viikko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2009 - 23:04

Aamuvirtsaa pulloon tai katumustabletti heti mahaan.