Miksi ihmiset menevät koko ajan aina vaan vanhan kaavan mukaan??????????

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.02.2009 - 19:12

Liian yleistävä ja paikkansa pitämätön kysymys jotta tuohon voisi mitään järkevää vastausta antaa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.02.2009 - 19:14

Evoluutio on luonut elollisille olioille sisäänrakennetun varoituksen kaikkeen vieraaseen ja yllätävään.
Tuttu ja turvallinen mahdollisti ennen hengissäpysymisen ja tästä on kysymys tässä vanhassa tutussa pysymisen halusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 19:16

Vanhassa vara parempi; ei nuori koira opi istumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 19:19

Kyllähän se varmaan niin on, että olen minäkin vähän kaavoihini kangistunut...
Elämälle pitäis saada uutta potkua... mutta tää nykyinen tuntuu niin turvalliselta : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 19:21

Vanha kaava on tuttu ja turvallinen, uusi tai uuden oppiminen herättää epävarmuuden tunteita ja niitähän ei kukaan halua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.02.2009 - 19:40

Ajattelepa vaikka aamutoimia. Ne pitää tehdä vanhan kaavan mukaan siinä unen pöpperössä. Jos poikkeaa totutusta, on varmaa, että jotain jää tekemättä, tai sitten kaikki menee pieleen, kun poukkoilee sinne tänne. Ja pätee varmaan isommissakin asioissa. Uutta vierastetaan, oudoksutaan, pelätään. Näin yksinkertaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 19:48

Tuttua ja turvallista, mukamas. Ja joku sanoo suoraan että ei pidä muutoksista, olivatpa ne kuinka pieniä tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 20:07

Kun ei uuttakaan ole keksitty!!!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 20:24

osa menee,niin kuin on aina menty,mutta se osa joka muuttaa tapoja,saa aina taistella enemmistöä vastaan,rohkeuden kun useimmille löytäisi,voisi asiat muuttua nopeammin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 20:35

Tuttua ja turvallista, muista dementikko jotain, kun kaikki ovat aina vaan niin kuin ennenkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 21:16

Kuka menee kuka ei. Aikoinaan vaihtelin reittiä töihin lähes päivittäin juuri siksi että en kulkisi sokeana vaikka kuoppaan aina samoja jälkiä. En myöskään osta kaupasta aina saman valmistajan emmentaljuustoa, enkä käy samassa kaupassa ruokaostoksilla joka kerta. En myöskään istu linja-autossa aina samalla paikalla....jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 22:23

se on niin turvallista:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 00:03

kerran hyväksytty - aina hyväksytty, näin moni uskoo vaikkei se totta olekkaan ja laikuus muuttaa totuttuja tapoja on varsin yleistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 09:06

Mikähän se kaava mahtaa olla, ei harmainta aavistusta? Kerropas lisää, kiitos.

Lisätty: 10.02.2009 - 10:19

Eihän tuo pidä paikkaansa mutta aika monessa asiassa on pakko mennä kaavan mukaan, esim. lain mukaan. Sitä ei voi muuttaa. On olemassa joukko sääntöjä joita täytyy noudattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 09:20

En ole nähnyt sitä kaavaa, olen aina koittanut mennä eri suuntaan kun pääjoukko,armeijassakin kerran eksyin kun menin eri suuntaan, ja sain työ rangaistuksen, ojaa piti kaivaa viikon ajan iltaisin 2 tuntia illassa,sen jälkeen en eksynyt armeijassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.02.2009 - 12:35

Lakia ei voi muuttaa, mutta sen voi KIERTÄÄ.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 01:15

Se on niin turvallista. Kaikki uusi ja tuntematon pelottaa vaikka luultavasti se olisikin lopulta itselle parhaaksi. Kokemuksesta voin kertoa, että kannattaa joskus astua siltä kaavaltaan ulos. Huomaa piankin elävänsä. ;)