Onko eetteri nopea ja kivuton tapa lopettaa vanha jyrsijä?

Miten se oikein toimii? Kärsiikö eläin? Nopeastiko se vaikuttaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 09.02.2009 - 18:21

Jos et yhtään tiedä mitä teet, vie jyrsijäsi lääkärin lopetettavaksi. Sen eetterin kanssa kun söhräät, saatat olla unessa ennen jyrsijää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.02.2009 - 18:32

Aikaisemmin lopetuskeinoksi on suositeltu eetteriä, jota kuitenkin voi nykyisen eläinsuojelulain mukaan käyttää vain, mikäli se kaasuuntuu kokonaan. Tämä on kuitenkin kotioloissa hyvin vaikeaa toteuttaa.

Eikös niistä aikaisemmin tulleista vastauksista ko.eläimen lopetukseen ollut yhtään apua?
Edelleen suosittelen sinne eläinläääkäriin vientiä, joka antaa sen nukutuspiikin, ja eläin pääsee tuskatta ja nopsasti ikiuneen, jos hänest ei kerta enää eläjäksi ole/kärsii kivuista/sairaudesta, tms...

Lisätty: 09.02.2009 - 20:22

Siel alhaal sanottiin jot 70 euroo maksas pelkkä nukutuspiikki, missäs päin sellanen hinta? hui hirvitys, myö saatii tääl hesas 40 eurolla (muistaakseni) ko. armahus eläimelle, eihä sekään tosin viel halpaa oo... harmi...

Lähteet:
www.hiiret.fi/fin/kasvatus/?...&sub=6

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:32

Mitään eettereitä herranjestas, mitäs sitten kun homma meneekin pieleen.. Mie aattelisin/ harkitsisin pari kertaa.. Tai siis mie en moiseen ees ryhtyis.. Jos lemmikki on sairas ja kärsii, niin eläinlääkärille ja hän antaa sen viimeisen piikin että lemmijyrsijäsi pääsee rauhaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:34

Suosittelen edelleenkin eläinlääkäriä, kuten edelliselläkin kysymälläsi kerralla.
Kyllä se tietysti eetterilläkin ainakin nukahtaa, tiedä sitten tilapäisesti vaiko kokonaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:51

Olen eläinlääkärin kannalla kuten jo aiemminkin. En itse missään nimessä voisi lopettaa omaa rakasta lemmikkiä.
Muutaman ole joutunut laittamaan nukkumaan mut eläinlääkärin avustuksella. Nyyh ja sniif...
Rauha heidän sielulleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:53

Ainakin lopetusaineelta se minusta tuntui, kun ikuisuus sitten yrittivät "tukahduttaa" nielu- ja kitarisaoperaatiota varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:58

kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.02.2009 - 19:02

Pahvilaatikkoon jyrsijä ja haulikolla kohti molemmat piiput tyhjiksi.

Lähteet:
Pojan kloppina kokeiltu kissaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.02.2009 - 19:13

Eikös eetteri ole nukutusaine eikä kuoletusaine?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.02.2009 - 19:43

Muuten kyllä eläinlääkäriin mutta 70e lasku kuulostaa aika pahalta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 20:41

Kuules nyt ystävä hyvä, olet täällä jo kysellyt pikku lemmikkisi lopetusta ja ajatteles miten se pieni kärsii..vie se eläin lääkärille..pyydän..tai pyydä jotain muuta viemään, jos itse et pysty...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 21:31

Etkö vieläkään ole saannut sitä hengiltä? Siis pikkukaveri kituu koko ajan?
Luulin ensin että olet oikeasti lopettamassa jotain myyrää joka kärsii, mutta taitaa olla taas näitä kysymyksiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 07:51

Miksi tehdä siitä turhan vaikeeta, vie eläinlääkärille niin tulee senkin homma asianmukaisesti suoritettua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 09:00

Laita pölkylle ja isolla lekalla päälle henki lähtee vajassa sekunnissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 16:44

ÄLÄ HYVÄ IHMINEN RUPEE TESTAAMAAN MOISTA JOS ET OLE VARMA MITÄ TEET, HYVÄLLÄ TUURILLA VAAN KIDUTAT LEMMIKKIÄS JA ITTEES KUN KOHELLAT! JA VAIKKA TIETÄSITKIN ON SE ELÄINLÄÄKÄRI PAREMPI VAIHTOEHTO!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 01:18

Mistä sinä sitä eetteriä olet hommannut? :o