perjantaipvänä menossa tukholmaan, missä parhaat turisti - ja ostospaikat? mielellään suht. lähel. viking linen terminaalia.

olemme menossa laivalla, joten aikaa olla maissa on suht. niukasti.
mitä kerkeää tehdä?

Avainsanat: tukholma ruotsi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.02.2009 - 17:58

Jos et halua mennä vanhaan kaupunkiin asti niin kiipeä poikkikaduille suoraan satamasta ylöspäin. Sieltä on löytynyt persoonallisia vaatteita ja on pari hyvää levyliikettäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.02.2009 - 17:43

Pitkän suoran kävely kohti Tukholman keskustaa, Sergelin torilla ja Drottningsgatanilla paljon shoppailuputiikkeja, kunkun linnan takana vanha kaupunki jos kiinnostaa. Eipä siinä juuri muuta ehdi kun laiva jo lähtee.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:38

Keskustassa.
Pääset sinne metrolla ja metroon on sellainen 3-400metriä satamasta. Laivalta saat ostaa metroon liputkin jo valmiiksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.02.2009 - 18:41

Onhan siinä kai päivä aikaa, joten metrolla ehtii hyvin kaupunkiin, ja siellä kiertelemään keskustan shoppailupaikat. Tai mene vanhaan kaupunkiin, kuninkaan linnaan ja kiertele pikku putiikkeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:47

Minäkin suuntaisin vanhaan kaupunkiin. Sinne taitaa päästä julkisilla myös kätevästi, jos ei halua kävellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:58

Vanha kaupunki on täynnä erilaisia liikkeitä, hyviä kahviloita ja ravintoloita.
Mikäli aikaa riittää, käynti Vasa -laivaa katsomassa kannattaa aina jos historia kiinnostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 19:08

Suurimmat tavaratalot, kuten NK ja Åhlens löytyvät Citystä. Södermalmin alue puolestaan on Tukholman persoonallisimpien liikkeiden osoite. Sieltä löytyy pikkuputiikkeja, second hand -liikkeitä, taidegallerioita ja charmikkaita ruokapaikkoja. Etenkin Folkungagatanin eteläpuolinen alue SoFo on pikkukauppojen ja kahviloiden keidas.

Myös Gamla Stan, Tukholman tunnelmallinen vanhakaupunki, on täynnä viihtyisiä ruokapaikkoja sekä erikoisia pikkuliikkeitä, gallerioita ja antiikkiliikkeitä. Siellä sijaitsevat myös Kuninkaallinen linna ja Slottsbacken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 22:55

Kuten "vähäviisas" kirjoitti, ihan siinä Vikingin sataman vieressä, ylhäällä oleva Södermalm, (portaat ylös, lähtee laivalta vähän keskustaan päin, tai ympäri Slussenin kautta) se on mielenkiintoinen kaupunginosa, jonka moni ohittaa.
Siellä on kaikenlaisia pikku kauppoja ja kahviloita, varmaan paljon halvempaakin kuin Vanhassa Kaupungissa, missä tosin on kiva kävellä, mutta...

Hieno käymisen arvoinen uusi kauppakeskus on ihan keskustassa Sergelintorin vieressä, "Gallerian" Hamngatan 37, Hamngatan ja Regeringsgatan kulmassa, siellä voi istuskella tuntikaupalla (lämpimässä) ja vain katsella ihmisvirtaa.
Sinnekin voi ihan hyvin kävellä - Vanhan Kaupungin läpi.
Lähellä on muutkin NK Hamngatan 18-20, PK-Huset Hamngatan 14, Åhléns Klarabergsgatan 50, Sturegallerian Grev Turegatan 9, ym.

Katso "Tavaratalot ja kauppakeskukset":
www.stockholmtown.com/templa..._6583.aspx

Linkkejä:
www.makupalat.fi/Categories....f88f7a96c3

Tukholman suomalaisia sivuja mm.:
web.tukholma.net/lue/rep_touko02.asp
www.stockholmtown.com/templa...12904.aspx
www.stockholmtown.com/Defaul...anguage=FI

Kartta esim.
cityguide.se/stockholm/?gmap=1

Lisätty: 10.02.2009 - 00:12

Jos sinulla on sellainen pankin Otto-kortti, mikä kelpaa Ruotsissa, niin ei tarvitse vaihtaa, nostaa vain kruunuja päivän kurssiin tarpeen mukaan. Se toimii hyvin (ainakin Nordean automaateilla). Maksa laivaostokset kruunuilla - halvempaa.

Lähteet:
www.stockholmtown.com/templa..._6583.aspx

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.02.2009 - 11:55

SÖDERMALMille tyypillistä ovat vanhat charmikkaat puutalot ja elämän maku. Söderiä halkovat vilkkaat ostoskadut. Se on boheeminen pikkuputiikkien, second hand -putiikkien, lukemattomien taidegallerioiden ja korttelikapakoiden kaupunginosa. Söderiltä löytyvät myös Tukholman ehkä persoonallisimmat ja edullisimmat ravintolat ja kahvilat.
Viking linen terminaalista kaupunkiinpäin käveltäessä on Slussenilla vastassa jyrkästi merestä nousevat kalliot. Ylhäällä kallioiden päällä on useita kahviloita, joista on henkeäsalpaava näköala yli meren ja koko kaupungin.
Lue lisää muista kaupunginosista

Lähteet:
web.tukholma.net/matkailu/tukholma/