miten tehdään pölkkyyn 100 reikä siis sydän puu pois

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.02.2009 - 23:30

Tarkoitetaan varmaan sadan millin levyistä reikää....?
Ilmeisesti linnunpöntön valmistuksesta kyse ja halutaan ottaa pyöreästä pölkystä sisus pois? Tapoja on monia, koverra vaikka taltalla tai poraa pienemmällä poralla reikiä vierekkäin aluksi...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 21:52

Pönttösorvilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 23:51

Miksi tehdä pölkkyyn 100 reikää?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 02:38

Mitä toi 100 reikä tarkoittaa? Siis SATA ! täh? Siis satamillinenkö? sorvilla ainaski, jos iso puu, menee moottorisahallaki jos linnunpönttöä halajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 06:08

Miten olisi reikäsaha.Kai se riippuu sitten myös syvyydestä mitä työkalua pystyy käyttämään.Reikäsaha on sellainen porakoneeseen liitettävä pyöreä terä, läpimittoja on paljon, käytetään myös läpivienneissä esim. Sähkö ja putkitöissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 08:58

Täytyy vaan kovertaa jollain poralla,paksuteräisellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 11:20

Jyrsimisestä joskus aikoinaan puhuttiin (jos nyt sitten ison reiän tekemisestä oli kyse)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 12:32

tuo on varmaan linnun pöntön reikä,pitäisi olla puuntyöstö kone.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 09:32

Jos aikoo puuhun reikiä kairata tuolla tapaa, voi mysö tavan keksiä ihan itse! Vai onko 100 reikä jokin yksi erikoisreikä?