miksi lenkkeily on tärkeä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 21:27

Kunto kohenee, mieli virkistyy, aivot saa happea.... en löydä huonoja puolia : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 21:34

Niin. Ja kun se kunto kohenee, mieli virkistyy ja aivot saa happea, niin ihminen voi paremmin, pysyy terveenä ja toivottavasti myös elää pidempään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 21:43

edellisten lisäksi liikunta on oiva keino pitää painoa kurissa, keho kiinteytyy, ja liikunta tuottaa mukavan olon kun mielihyvähormooni ,endorfiini ,pääsee jylläämään elimistössäsi.

kun verenkiertosi vilkastuu, myös kuona-aineet poistuvat vilkastuneen aineenvaihdunnan myötä pikemmin pois. saat kuulakkaan ihon ja terveen värin kasvoihisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 21:46

Mieli ja sielu virkistyy ja myös lihakset saavat vähän tekemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 22:02

Luulin että jokaikinen suomalainen tietää vastauksen tähän kysymykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.02.2009 - 22:10

Lyhyesti sanottuna oman itsesi takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 23:05

Hyvin tärkeä osa elämää ja se on itsesi vuoksi kaikki kuinka haluut elää. Jos et lenkkeile vaan istut sisällä, niin sinun terveytesi tulee siitä kärsimään ja voit hyvinkin huonosti. Eka kerta on vaikein, mutta kun vauhtiin pääsee, niin et voi olla pois lenkiltä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 23:49

Ainoa, mikä on tärkeää, on puutarhanhoito, eikä sekään ole kovin tärkeää.
(lainaus)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 08:28

ruoka maistuu paremmalta,lenkin jälkeen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 09:01

Ihmisen on hyvä vähän liikkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 12:38

Jos et koe sitä millään tavalla tärkeäksi sitten se ei ole tärkeää, kun koet itse sen tärkeäksi siitä se alkaa lenkillä käynti,ja se tuntuu kivalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 12:53

Lenkeily luonnossa,auttaa myös henkistä hyvin vointia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 13:11

Lenkkeily on myös kävelyä, ei aina ikenet valkoisena ravaamista kuolavanan kera.
Jokainen kai sitä jossain mittasuhteessa harrastaa. Töihinkin voi lenkkeillä ja vaikka elokuviin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 16:27

Liikkuminen (kävely, juoksu jne.) kuuluvat tärkeänä osana normaaleihin elintoimintoihin. Elinpiirimme muuttuminen niin ettei 'pakkoliikuntaa' juurikaan enää tule (autot ym. kulkuvälineet ja sisä/istuma työt) niin sittenpä on parasta lähteä lenkille jotta kroppa sais sen liikuntamäärän jota se kunnossapysyäkseen edellyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:36

olen taas vastarannankiiski.. olen sitä mieltä, että ihmistä ei ole alunperin luotu hölkkäilemään ja juoksentelmaan turhaan.. liikunta on saatu työnteossa ja hyödyllisessä elämisessä. Nyky-yhteiskunta hössöttää tuon hölkkäämisen puolesta. Mutta kuka on sen sairaampi kuin aktiiviurheilijat? Ei paikat kestä. Kun touhuat normaalia ihmisen elämää.. myös ulkona, saat lenkkeilyä ihan riittämiin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 19:50

Olen samaa mieltä arnikan kanssa, mutta kun nykyaikana ei saa tuota tarvittavaa liikuntaa työteosta on välttämätöntä liikkua muulla tavalla. Itse asun kerrostalossa ja siksi en saa liikunnallisia virikkeitä sieltä ja työkin on enempi paikallaanoloa. Työmatka on lyhyt. Pakko joskus käydä kävelyllä tai uimahallissa uimassa. Hikilenkkeilyä minäkään en pidä tarpeellisena enkä punttisaleja.