Miten saa hikan pois?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 20:29

Pidätä hengitystä mut älä liian kauan, muuten meillä tulee ikävä Liisukkaa : )

Kysyjän kommentti

Oli niin ihana vastaus....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 20:07

Juo vettä lasista väärinpäin. Mut pitää varoo ettei mee nenään, se ei niin mukavaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 20:19

" hikka mene hikkalaan ja hikata hikkalan tyttäriä" sitä hokemalla hengittämättä;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 20:20

Siihen ei ole keinoja, se loppuu itsestään.Poppakonsteja ilman tehoa on paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 20:39

Siut pitäs säikyttää kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.02.2009 - 20:56

Ole hengittämättä niin kauan kuin pystyt. Mulla auttaa se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 21:44

Vesilasi ja rauhallinen palleahengitys siihen tepsii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 00:22

Ota pikavippi. Hikka lakkaa viimeistään eräpäivänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 00:56

Hikan hoitoon tunnetaan lukuisia kotikeinoja. Niiden tehosta ei ole tieteellistä näyttöä, mutta monet ihmiset ovat vakuuttuneita jonkin keinon toimivuudesta omalla kohdallaan. Useimmille on yhteistä se, että potilas keskittyy hetken aikaa johonkin muuhun kuin hikkaansa. Keino voidaan luokitella kolmeen: psykosomaattisiin sekä nielemis- ja hengityskeinoihin.

Imeväisikäisillä imemisrefleksin laukeaminen yleensä pysäyttää hikan heti.

Hikka vaatii lääketieteellistä hoitoa ainoastaan vakavissa ja pitkäkestoisissa tapauksissa. Metoklopramidia, haloperidolia tai klooripromatsiinia voidaan käyttää talttumattoman hikan lääkehoitoon, ja erittäin vaikeissa tapauksissa kouristelun pysäyttämiseen voidaan käyttää baklofeenia. Hikan pysäyttäminen sedatiiveilla vaatii usein niin suuren annoksen, että potilas menettää tajuntansa tai lamautuu voimakkaasti, joten parantumattomasta hikasta kärsivä ei voi lääkehoidon avulla viettää normaalia elämää. Hikan hoidossa on myös kokeiltu implantteja, jotka ärsyttävät sähköisesti kiertäjähermoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 12:50

Mieti onko lämpötila sopiva,usein kunnolla pukeminen auttaa,Älä katsele liian kauan,hae lääkäristä apua jos vaivaa usein tai kestää kauan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 13:21

En oikein usko että siihen auttaa mikää muu kuin aika - näin se on itselläni. Monenlaista keinoa on aikoinaan kokeiltu ja tulos on aina ollut samanlainen.
Pukeutumisella ja hikalla en ole kuullut olevan mitään tekemistä keskenään, syöminen ja lähinnä ahmiminen sen useimmin aiheuttaa. Itse olen huomannut että raaka porkkana aiheuttaa usein hikan jos en pureksi sitä kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 16:01

kyllä se loppuu kun ei muista hikata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:26

Mä en tiedä miten saa pois sen mutta luulisin että se saisi pois rasvalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 16:40

LOPUU ITESTÄÄN, VOIT TIETTY JUUA VETTÄ JA OLLA HENGITTELEMÄTTÄ HETKEN...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 16:50

itse pidättelen hengitystä tai juon paljon vettä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 16:52

Jos haluat että hikka menee pois mieti että joku puhuu paskaa sinun selän takanasi.. Itse minulla se toimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2012 - 04:30

mä olen yrittäny monia eri keinoja,ennen mulla lähti hikka niin, että pidätän hengitystä 20 sekunnin ajan.. nykyään se ei enään toimi. niimpä päätin kokeilla sellasta keinoa että laitan lasiin vettä ja lusikan juon veden niin, että lusikka "lepää" otsaani vasten : D tää toimii aina, mulla ainakin! edes se.että juon vettä ilman sitä lusikkaa ei auta : D outoa.