Haluaisin tietää että paleleeko koirien tassuja kun ne käveleevät lumi hangessa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.02.2009 - 23:39

Kyllä palelee, näkeehän sen jo siitä että nostavat ainakin yhden raajan ilmaan jos joutuu seisomaan paikallaan pidemmän ajan, enkä nyt tarkoita reviirijalkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 19:40

Evoluution myötä kaikille lajeille kehittyy selviytymiseen tarvittavat ominaisuudet aikaa päälle. Saattaa niitä tietenkin jossain määrin palellakkin, mutta ,jos tarkoitat verrata asiaa vaikkapa omiin jalkoihisi, niin ei todellakaa niitä pale niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 19:48

Eiköhän ainakin pikkukoirien tassut palele kovilla pakkasilla, mutta ei tietenkä samanlailla jos ite hiihtelis pitkin katuja paljain varpain talvikeleillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 20:18

meidän koirien ainakin palelee.. nostvat vuorotellen ilmaan maasta tassuja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 20:30

Meilläkin koirat nostelee tassujaan kun on kylmä niiden tassuilla : )
Mut jos on kova pakkanen, ei niitä voi minnekkään pitkälle lenkille viedä, tassut jäätyy pikkusilla raukkakoirilla : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 20:42

Ei varmasti siinä määrin,kun ihmisen jalkoja,muutehan niilläkin ois kengät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.02.2009 - 20:55

Kovilla pakkasilla palelee, siksi ne nostelee tassujaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 21:21

Palelee niitä pakkasella ja toinen vaiva on jääpakurat, jotka jäävät varpaiden väliin joskus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 23:11

Kun kysyjä on koira ja vielä ei tiedä,että paleleeko koiran tassuja sitä täytyy ihmetellä! Vastaus on hyvinkin yksinkertainen, että palelee. Kaikista pahin on jos karvat tassuissa ovat jäätyneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 07:01

Koirille on tehty myös sellasia kumisia saappaita, käsittääksini juuri pakkasia varten tai jos on tassussa haava tms. Kyllähän koirakin talveen karaistuu, samalla lailla kuin ihminen, mutta kovat pakkaset voi tassuja kirpasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 08:34

Oletettavasti jos on tosi kova pakkanen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 12:13

Syksyllä ensi pakkasten tultua koira aristelee jalkojaan ,silloin varmaan palelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 16:03

uskoisin palelee pakkasella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 08:41

Ei taida olen huomannut

Lähteet:
Viivi