Mitä tarkoittaa kuhnaus?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.02.2009 - 23:44

Laittaa kenkiään 10 minuuttia jalkoihinsa, se on kuhnausta parhaimmillaan.
Kuhnuri on sitten taas mehiläinen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 19:03

En nyt muuta vastaus tähän hätään tiedä, kuin älä kuhnaa/kuhni = elä viivyttele, kuhnata; aikailla, kuhnia, viivytellä, lorvii...tms... no, en nyt täs sit pidempään kuhnaile... vaan vastaan tään...

Lähteet:
josko sit tätä vastaust hait?, vai liittykö johonkin muuhun?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 19:03

Meilläpäin sanotaan, että mitä kuhnaat siinä ala tulla, eli kuhnaaminen = hidastelua : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 19:22

Minä ihmettelin, kun meillä sanottiin kylpyammetta kuhne-ammeeksi. Se oli siihen aikaan peltinen istuma-amme ja sen pohjassa oli tehtaan leima eli Kuhne.

Kuhn on myös sukunimi. Mutta minun sanankäytössäni kuhniminen tarkoittaa hidastelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 19:22

Kuhnareita eli työläisiä on ainakin ampiaispesässä, kuhnaamassako...? Vai oliko ne kuhnureita...

Lähteet:
koulutieto kauan sitten

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 19:27

Meilläpäin ainakin se tarkoitta ajantuhlausta turrhanpäiväseen touhuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 19:31

Meilläpäin se tarkoittaa hidasta henkilöä,jolla kaikki kestää ja kestää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 19:50

Joo näin meilläkin.. Missä sä oikein kuhnaat on yleisin kommentti kun toinen odottelee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 20:16

kuhne kylpy tulee lähinnä mieleen:) istuma ammeessa terveyskylpyjä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.02.2009 - 20:47

Mitäs siellä kuhnaat, eli mitä siellä hidastelet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 10:52

Kyllä tuo kuhnaus miunkin mielestäin tarkoittaa hidastella, lorvia jne.. Älä kuhnaile = älä hidastele/ lorvi.. Mitä sä siel kuhnailet = mitä sä siel lorvit/ hidastelet.. Ala tulla jo äläkkä kuhnaile siel..

www.google.fi/url?sa=t&s...XRCqncAumw

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 12:42

Hidasteluhan se ensimmäisenä tulee mieleen,kuten tuo hyönteis mailmassa tietyissä lajeissa urokset joilla on vaan siittäminen tehtävänä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 23:09

meillä ei kuhnata, meillä kupataan, mutta eiköhän sitä samaa tarkoiteta eli tuskastuttavaa hidastelua