Onko ihmisellä oikeus muuttaa mieltään jossain asiassa,vaikka toiset eivät sitä hyväksyisikään?

Avainsanat: mielenmuutos

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 10:27

Tottakai on oikeus muuttaa mielipidettään : ) mut niinkuin maarit sanoi seuraukset on itse kannettava...
Luottamus tähän "takinkääntäjään" on sit kyllä valitettavasti mennyt : (
varsinkin kun asia on aikuisten oikeesti oikea.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 10:23

Kyllä on oikeus mieltään muuttaa, mutta seuraukset on itse myös kannettava, eikä takinkääntäjiä aina vakavasti sen jälkeen oteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 10:25

Tottakai mieltä voi muuttaa,jos siltä tuntuu, niin pitää tehdä eikä antaa toisten vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 10:38

Tietysti.
Ei ihminen ole mikään kone ja jos mieli muuttuu, niin silloin sen voi rehellisesti kertoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 10:54

Ilman muuta on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.02.2009 - 11:16

Kyllä mielensä voi muuttaa, mutta politiikassa pitäisi ajatella asia valmiiksi kun lähtee mukaan. Ettei tarvitsisi heti vaalien jälkeen vaihtaa puoluetta. Etkös sinä tehnyt niin?.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 11:42

Saahan tuota tietysti muuttaa, jos on ehkä erehtynyt alkuperäisessä kannanotossaan, mutta muuten pidän niitä jotka ei pysy sanojensa takana pikkuisen pelle tyyppeinä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 12:01

Tottakai ihmisellä on oikeus muuttaa mielipiteitään, etenkin jos huomaa olleensa väärässä. Politiikassa kyllä mielipiteen pitäisi olla etukäteen selvitetty, ettei sitä tarvitse heti uudelleen muuttaa. Sellaisesta jää kummallinen maku suuhun, tuntuu äänestäjien pettämiseltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 14:28

riippuu asiasta. Jos on jo mustaa valkoisella niin silloin ei.. mutta tavalliset asiat.. kyl

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 15:06

Kyllä mielipide voi muuttua, mutta nämä iänikuiset veivaajat ottavat päähän, jotka jo periaatteesta veivaavat asioita eivätkä osaa päättää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 15:31

Jos on sitoutunut johonkin ryhmää on ryhmän mielipiteessä pysyttävä sillä silloin se on yhdessä ryhmän kanssa päätetty ja ehkä äänestettykkin. Omia irrallisia mihinkään sitoutumattomia mielipiteitään toki voi muuttaa. Kannat vain seuraukset itse ja tyydyt siihen, että luottamus menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 16:54

On tosi tyhmää pitää jääräpäisesti kiinni mielipiteestään, vaikka huomaisi olleensa väärässä. Eli, totta kai mieltään voi muuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 19:47

Vuosien saatossa voi mieli muuttua mutta ei lyhyellä aikavälillä . mieltään muuttava antaa itsestään häilyväisen kuvan ja jos se liittyy politiikkaan, tekoja eli "mielenmuuttamista" en kyllä hyväksy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 21:32

Riippuu vähän asiasta. Joskus mielipiteen muuttuminen voi johtua siitä, että onkin tutustunut faktoihin hieman tarkemmin, ja huomaa kenties olleensa väärässä. Tuohon puolueen vaihtamiseen en sen kummemmin kommentoi, mutta toki ymmärrän kaikkia, jotka perussuomalaisten leivistä hyppää johonkin muualle. Hehheh.

Ja tuo mielipiteiden muuttaminen näkyi myös mielenkiintoisesti esim. jenkeissä ennen presidentin vaaleja, kun republikaanit alkoivat tehdä eri seuraa Bushin mielipiteistä, ettei heitä yhdittettäisi kaikkiin niihin epäonnistumisiin, jotka hän kahden kautensa aikana sai aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 12:32

Kun saa tietoonsa uusia faktoja ja toimii ehdottomasti omantuntonsa mukaan,ei koskaan voi kunnioittaa ihmistä,joka muuttaa mielipiteensä oman edun tavoittelun vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 15:17

Kun politikoinnista on kyse, haiskahtaa kovasti vain ja ainoastaan oman edun tavoittelulta. Jos menee ehdolle puolue x:n riveistä ja hetimiten loikkaa toiseen puolueeseen, se on suurta laskelmointia ja oman edun tavoittelua. Moraalista ei tietoakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 18:33

No jos sua ei sakoteta eikä linnaan panna niin silloinhan se on sallittua, mutta eiköhän se ole aika epärealistista odottaa että joku vielä ottaa vakavasti sellaista "eiku mä oonkin tätä mieltä ja ehdoton vakaamukseni on ehkä ... "

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2009 - 23:06

oikeus on ja sitten tulee vaan hyväksyä se tosiasia ettei sua enää oteta kovin vakavasti