Kuulkaapas hyvät napsuttaret, miten teette pullataikinan?

Teettekö pikkupullia, voipullia, leittoja vai kransseja.
Meillä miehet tykkää aivan kamalasti voisilmäpullista....
Miehetkin saa vastata : ) hih...

Avainsanat: voipulla parasko?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.02.2009 - 19:28

Minä teen taikinan niinkuin kirjassa sanotaan, mutta minusta voisilmäpullat ovat parhaita! Ja anoppi laittaa maidon tilalle jotain laktoositonta maitojauhojuttua ja niistä tulee aivan mahtavan pehmeitä ja suussa sulavia:)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.02.2009 - 19:31

En leivo, enkä siis tee pullataikinaa. Enkä syö pullaa kotioloissa koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 19:36

Taikina tulee omasta päästä, muistista ja sormituntumalla. Voisilmäpullat ja korvapuustit parhaita. Kun laiskottaa niin pikkupullia. Mieli on tehnyt pitemmän aikaa tavallista leetaa josta saa leikata siivuja ja kastella kahvikupissa kahvissa jossa on kerma ja sokeria reilusti.

Googlesta löytyneitä reseptejä muutama. siellä tosi paljon
www.suomenhiiva.fi/leivontao...pendir_id=
www.kotiliesi.fi/ruokaohjeet...llataikina
reseptivihko.net/yksinkertai...llataikina

reseptivihko.net/pullataikina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.02.2009 - 19:36

Katso leipomis kirjasta se hyvä esimerkki kaikille ajatelkaa jos esim. Joku tekee itse pulla taikinan ja siihen tulee liikaa hiivaa yäk!

Lähteet:
Itseni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 19:37

Pullataikinan ohjeen ,mukaan mutta meillä tykätään korvapuusteista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 19:42

Juuri kun olin paljastamassa parhaan reseptini, tajusin, etten tosiaan ole TAR, joten jääköön kertomatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 19:50

En ehdi leipoilemaan, joten ostan kaupasta pakastepullia. :)
Joskus aikoinaan tein pullaa lapsille ja aina veteen. Hyviä olivat. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:51

Minä en osaa tehdä hyvää pullaa, joten ostan sen kaupasta. Paistovalmiina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 21:24

Teen pullataikinan vehnäjauhopussin ohjeen mukaan. Korvapuustit, hillopullat ja kierrepullat ovat hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 00:52

On turha vastata jos "en leivo". Tuollaisesta vastauksesta pitäisi ottaa -150 pistettä pois. Melko hyvä ohje on puolikarkeiden vehnäjauhojenpussisa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 09:59

Litran taikinaan 1 pussi kuivahiivaa,2 rkl sokeria,1tl suolaa,lämmintä maitoa,noin 40 asteista ,vehnäjauhoja vaivataan joukoon ja aina välillä lisään pullataikinaan juoksevaa margariinia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 17:49

Vehnäjauho pussissa olevan ohjeen mukaan. Kaneli-pullat meillä menee hyvin kaupaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 23:53

-ttaret;??? Samaa mieltä kuin Tuntematon, syrjivä kysymys. Kuuluisimmat leipurit, mm. Simo, ovat miehiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 12:11

On myönnettävä,että meillä pullataikinan tekee isäntä,tosi hyvää tulee,kun hän vispaa ensin munat ja sokerin vaahdoksi.Parasta on korvapuustit,niitä meillä eniten tehdään,kun leivotaan pullaa.(pari kolme kertaa vuodessa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 18:19

Mä leivon usein pullia tai jotain kakkuja tai piirakoita.