minkä takia ns. rakennus alan ammattilais porukat käyttävät samanlaisia ja samanmerkkisiä metrimittoja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.02.2009 - 18:09

Oisko niillä sit sopimus mitantekijän kanssa vai jotta kaikki kolot, seinät ja lankut oisi samanmittaisia : ))

Lähteet:
taas naisen logiikkaa : ))

Kysyjän kommentti

valitsin sinun vastauksen parhaaksi ;jotta kaikki kolot,seinät ja lankut oisi samanmittaisia : ))
koska työporukka kun tekee monesti jotain millitarkkaa työtä niin silloin mittojen on oltava samanlaisia jotta vältyttäisiin virheiltä,merkillä ei mitään väliä kunhan vain jokaisella on millit saman mittaisia,.ja kun ne ovat vielä saman merkkisiä( esim.tajima hilock-25,iki,stanley....)niin millimetrit ovat silloin täysin kohdallaan(siis koko porukalla esim. iki:n mitat) täytyy myös muistaa että monesti vain yksi porukassa mittoo ja silloin virhe vielä pienempi,muut tarkistavat mitatun välin...elikkä onneksi olkoon mielestäni parhaasta vastauksesta..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.02.2009 - 18:11

Firman omistaja on saanut tukkualennuksen.Ja merkki on varmaan hyvä, kestäviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 18:13

Luulisin, että käyttävät samanmerkkisiä koska ne ovat "parhaita".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 18:19

Ovat havainneet ne hyviksi ja kestäviksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.02.2009 - 18:21

Kai siihen joku syy on. Kiinnostaisi tietää mikä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 18:54

Bonsoroituja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 19:36

Olen Heidi_k kanssa samma mieltä, että laatu on joka ratkaisee. Olen itsekin aikanaan rakennellu kaikenlaista jakyllä oli työkalujen laadulla eroja paljon, ei ihme jos on hyvä merkki löytynyt ja sitten kaikilla ammattimiehillä saman merkkiset!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 19:52

En ole havainnut tuollaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 09:41

tilattu anttilasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 10:03

En ole havainnut tuollaista,vaikka puoliso on tehnyt sitä hommaa iät ja ajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 09:59

Ei minkaan laista hajua asiasta,lieneekö kenen töitä teet sen mittoja kannat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2009 - 11:59

Laatu ratkaisee ammatyössä,kotona joskus pihistävät hinnan takia(huono idea,halvat hajoaa helpoimmin)
p.s. meillä on raksamiehiä monta(entisiä)