Jos kännykkä vaatii PUK-koodia, niin miten toimia? (ks. yst. myös lisätiedot).

Äidilläni (vanhainkoti/eri paikkaunta), puhelin vaatii puk-koodia, hoitaja soitti asiasta, ja pyysi tekemään asialle jotain. Soitin Soneralle; josta sanottiin, että pitäisi saada äitini puhelimeen, tai olla edunvalvoja hänellä, jne... , joten en voinut sitten asialle mitään, tässä näitä liukkaita kelejä ollut, joten en ole 'uskaltanut' lähtee ajeleen sinnepäin, ja näin emme ole päässeet edes puhelinyhteyteen, viimeksi uutenavuotena, eikö vanhainkodin henkilökunnalle kuuluisi hoitaa tällästa asiaa, (tuntuu ettei siel hoideta muitakaan äidin asioita, ei ole käytetty ainakaan vuoteen edes ulkoilemassa, äitini on halvaantunut oikea puoli, järki pelaa kuitenkin eikä mitää dementiaa ole/muistihäiriöitä), yrittänyt tänä aikana soittaa noin parikymmentä kertaa ko. vanhainkotiin, puhelin on hälyyttänhyt, ja sitten alkanut tuuttaamaan tms. joten ei saa edes henkilökuntaa kiinni... Mitä sinä tekisit/toimisit tällaisessa asiassa? neuvoja haluaapi tää täl hetkel avuttomaksi itsensä tunteva ainoa tytär

Lisätty: 07.02.2009 - 15:49

Siis olen jo soittanut Soneralle, kuten lisätiedois mainitsin = yhtä tyhjän kanssa...

Avainsanat: vanhainkoti velvollisuudet palvelu puhelin puk-koodi jne

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2009 - 01:22

No huh huh...
Se pukki on jokaisen henk.koht koodi jos sen munaa niin onnekssi olkoon. Heittäkää puhelin roskiin ja hakekaa uusi sekä kioskilta saunalahti liittymä ilman kk-maksuja kuuden sentin minuutti taksalla.
Veteraanien puhelimien kanssa pitää aina olla tarkana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.02.2009 - 15:31

Onko äitisi sellaisessa kunnossa, että voisi soittaa itse Soneralle. Tai jos sinulla on hänen puhelimensa nettisivut tiedossa voisit hoitaa asian sitä kautta.

"Jokaisella sim-kortilla on nelinumeroinen pin-tunnusluku, jota puhelin kysyy, kun se laitetaan päälle. Jos näppäilet pin-koodin väärin kolme kertaa peräkkäin, sim-kortti lukkiutuu turvallisuussyistä. Tällöin puhelin kysyy sinulta puk-koodia, joka on 8-numeroinen purkukoodi. Liittymän omistaja saa puk-koodinsa Omilta Sivuilta tai soittamalla asiakaspalveluumme 0200 17000 (mpm/pvm)."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 15:46

Soita äitisi puolesta Soneralle ja selitä tilanne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 15:52

Soita äitisi nimissä eri puhelimella asiakaspalveluun ja anna sotu niin eiköhän se hoidu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 18:10

puk koodi juttuun en osaa neuvoa,mut täytyyhän siellä vanhainkodissa ola sellanen puhelin,minkä ne hoitajat veis äidillesi et voisitte soittaa,sitä paitsi heidänhän ,se puhelin homma pitäs hoitaa,vai pitäiskö siun juosta siellä aina,kun näin käy,ja varmasti käy,kun kysymyksessä on iäkäs ihminen.Melkoisia tolvanoita ovat nämä hoiturit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 18:24

Otappa yhteyttä kyseisen vanhainkodin johtajaan tai muuhun esimieheen. Jo on aikoihin eletty, jos on palvelu tuommoista. Muista aina, että äitisi on heille maksava asiakas!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 19:17

Taitaa olla tässä vanhainkodissa liian vähän henkilökuntaa. Mitenkähän halvaantuneen hoito muuten sujuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:02

Soita esiintyen äitinäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 22:50

Hankimme meidän vanhukselle kiinteän liitymän, jotta ei tapahtuisi tuommoista. Pidän myös perheen kaikki liittymät omissa nimissäni, jolloin voin hoitaa itse asiat. Vastaisuuden varalle vaihtakaa liittymä nimiisi ja äitisi on käyttäjä. Vanhainkodeissa/palvelukeskuksissa on ehkä ylihoitaja nimikkeellä henkilö, joka vastaa vanhusten palveluista. Jos palvelu ei parane, vihjaa että tunnet paikallislehden toimittajan joka olisi hyvin innokas kuulemaan lisää miten vanhuksia hoidetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 20:13

voiko vaihtaa operaattoria.....?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2009 - 12:23

Ota uusi liittymä äidilles, laita itsesi omistajaksi ja äitisi käyttäjäksi : ))