Ollaan lähdössä Hurghadaan perheen kanssa. Meitä on kolme aikuista ja nuoria 5. Paljonko suosittelisitte ottamaan rahaa mukaan?

Kenelläkään muuten tietoa siitä aavikkoratsastuksesta (hevosilla) Hurghadassa? Et mistäpäin niitä voi ostaa?

Avainsanat: hurghada egypti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.02.2009 - 11:02

Ratsastuksen voi varata melkein jokaisen hotellin aulasta.Majoituimme 26.2-2.2.2009 Steigenberger al dau Beach hotellissa ja siellä oli setä jolta sai ostaa/varata retkiä.
Hevostelemaan minullakin oli kytö mutta ei aika kertakaikkiaan riittänyt.Viikko oli ihan liian vähän,joka päivä olin jollain retkellä.
Hurghadan alueella ainakin El Gounassa (Yalla Horse Stables) ja muistaakseni Hotelli Intercontinental:illa sekä Sofitel:illa oli hevostalli.
Muistaakseni hotellimme alakerrassa olleelta "setältä" jos olisin heposen "vuokrannut" niin hinta oli 2h 20€ tai 4h 40€ mutta noistakin hinnoista voi tinkiä.

Ja tuohon rahaan...Meitä oli 2 aikuista ja käteistä mukana n.500€ eikä saatu kaikkea tuhlattua.Osa retkistä otettiin matkanjärjestäjän kautta (maksettiin kortilla) ja osa paikallisilta matkan järjestäjiltä(maksettiin käteisellä)
Matkamme hintaan kuului vain aamiainen jonka voimin kyllä jaksoimme aika myöhään iltaan.Joka ilta kävimme siis syömässä ulkona ja kallein paikka jossa söimme oli Hard Rock Cafe Hurghada jossa ruokiin ja juomiin meni n.300LE.(n.42€)Söimme kyllä ns.pitkän kaavan mukaan alkupalat,ruuat,jälkiruoka,juomat ja tietty tipit.
Tinkimällä siellä kaupoissa pääsee aika paljon halvemmalla.
Me kävimme ensin "kiinteähintaisessa"kaupassa katsomassa todelliset hinnat ja sitten vasta tinkaamaan basaareihin.
3:n huivin ostoon kului 1,5h ja pari mukia teetä mutta hintakin putosi oikeaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.02.2009 - 10:23

Paljon. Siellä on yhtä kallista kuin täälläkin. Aavikkoratsastuksesta ei ole tietoa, mutta kysy paikallisista matkatoimistoista. Kai ne siellä tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.02.2009 - 10:34

niin paljon kyhnää mukaan kun irtonaista löytyy.loput tulee takaisin ei rajoitusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 10:39

Otteita muutamasta keskustelusta:

"2 henkilöä ei Hurghadassa saa ravintolassa kulumaan 25 euroa enempää yhdellä aterialla"

"Nyt tulevaan viikon matkaan (joka on all inclusive) varaamme käyttörahaa retkiin ja ostoksiin ehkä n. 300-400€ kahdelle aikuiselle"

"Euro on kova valuutta, sitä kannattaa käyttää. Mutta pitää muistaa että seteleitä ottavat mielellään (voivat vaihtaa pankissa), kolikoita eivät mieluusti ota, mutta jos ei muuta tarjoa niin kelpaavat nekin (usein koittavat sitten jonkun toisen turistin kanssa vaihtaa esim. 5x2e kolikot seteliksi)."

Hurghadassa ei ratsastus ilmeisesti ole se suosituin aktiviteetti kun ei netistä löytynyt mitään tietoa. Sen sijaan, jos jaksatte ajella Sharm el Sheikiin päin niin:

"Aavikkoratsastuksesta kiinnostuneet voivat tiedustella aavikkoratsastusta myös Omar Riding Clubilta. Osoite: El Bayarat Road, puh. (0)012 349 38 30. Retkiä auringonnousun sekä -laskun aikaan. Hinnat n. 25 e/h. Myös kameliratsastusta."

Lähteet:
mm. www.finnmatkat.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 10:48

Fyffee pitää olla riittävästi, riippuu tietysti miten kauan olette.

muutamia ratsastuslinkkejä:
www.2travel2egypt.com/Activi...alinfo.asp
www.yallahorses.ch.vu/
www.asiarooms.com/travel-gui...eation-in-
www.palmsprings.com/active.html#horse

www.badeya.com/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 15:52

Hurghada oli ainakin minun käydessäni liian kallis paikka niin ala-arvoisessa paikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:43

Nyrkkisääntö on 150€ / naama/pv. Sillä pärjäilee, ellei tee sen suurempia ostoksia, vaan elelee vain normaalia päivärytmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.02.2009 - 15:36

meiltä meni tammikuussa kahdelta hengeltä noin 100€ per päivä, mutta ostimme aika paljon kaikenlaista ja kävimme myös retkellä Luxoriin ja snorklausretkellä merelle. Ruokaan meni noin 15€ per kerta yhteensä. Riippuu tietenkin mitä syö ja juo. Muistakaa tingata kaikesta muusta kuin ruoasta! noin puolet pyydetystä hinnasta, niin olet tehnyt suht koht hyvät kaupat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2009 - 17:55

Meillä oli marraskuussa all inclusive paketti ja rahaa ei kyllä palanut muuta kun tuliaisiin ja sitten mitä itselle osti..Lapset ottivat mukaan 250€ per nenu ja yli puolet rahoista tuli kotiin takasin.Ja mitä meillä kahdella aikuisella meni niin puhutaan ihan muutamasta satasesta.Tuo inc. Paketti on niin mahdottoman hyvä että siinä ei tarvitse olla jatkuvasti kukkaro auki.Onko teillä tuo täysihoito?