Käytättekö myrkkyjä puutarhassanne torjuaksenne rikkaruohoja ja tuho ötököitä?

Itse käytän vain nokkosvettä ja työkaluja.Nokkosvesi torjuu ohut kuorisia ötökököitä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.02.2009 - 18:37

Käytän rasvatonta maitoa ja toluvettä ruiskutukseen. Ja nokkosvettä on korvossa hautumassa sekä lannoitukseen että torjuntaruiskutukseen.

Sitten tunnustan, että käytän Roundupia juolavehnän torjuntaan, jos olen tehnyt uudismaata. Peitän myrkytetyn alueen kankaalla ettei naapurin kissa saa sitä tassuihinsa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.02.2009 - 09:42

En käytä, ruusuihin olen joskus laittanut : ) mut nyt ei ole kuin 1 runkoruusu ja siihen ei ole tarvinnut laittaa myrkkyjä, en tiedä sit ens kesänä tuleeko siihen kirvoja.
Nokkosvesi, mihin se auttaa???

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 10:46

Äh, turha niitä ötököitä vastaan on taistella, menee vaan mielenrauha ja tulee vainoharhaiseksi kun kykkii puskissa 24h vuorokaudessa tutkimassa suurennuslasilla öttiäisiä. Tästä todistusaineistona hysteerinen naapurimme joka kiljuu leppäkerttujen, oravien ja kastematojen perään. Viime kesänä hän jopa väitti nähneensä myyrien tulevan virtana hänen pihallaan sijaitsevasta viemäriaukosta. Saimme hyvät naurut :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 12:01

Nokkos vettä ja määnysuopa sumutetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 15:48

En käytä myrkkyjä, itse olen kauhistus tuholaisille. Vedellä laimennan Tolua ja sumutan kirvat ruusuista. Jonkun pensaan juurelle istutusvaiheessa voin laittaa sitä kangasta jonka läpi rikkaruohot eivät kasva. Tai sit teen pienen perennapenkin vanhaan isoon suihkualtaaseen, korvoon tms. ei muuten varmasti kasva rikkaruohot läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 15:54

En käytä myrkkyjä,teen Mäntysuovasta liuoksen ja se tepsii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 17:07

En myrkkyjä käytä,tämä mäntysuopa ja tolu liuos ollut käytössä,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 18:55

Rikkakasvien torjunnan hoitavat maanpeittokasvit, esim. havukasvialtaissa suikeroalpit.
Ansarijauhiaisten ja kirvojen torjunnassa laimennettu mäntysuopaliuos riittää hyvin kotipuutarhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 20:50

Minulla ei ole puutarhaa, kun asun maalla ihan luonnon sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2009 - 23:09

En käytä myrkkyjä, eihän niitä saa käyttää. Käytän torjunta-aineita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 14:21

en käytä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2009 - 20:36

en käytä ja suihkuttelen kauttaaltaaan puskia ja jos ei auta toluvettä..mutta myrkkyjä ei meillä ole..työkalut ja 10 kpl sormia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.02.2009 - 11:14

En käytä mitään myrkkytököttejä. Ne vähät kukkapenkit mitä löytyy niin voipi rikkaruohot nyppiä käsinkin..